ابراهیم مبارک قدم روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه ارومیه – نازلو – سرو افزود: با توجه به اهمیت این محور 50 کیلومتری در اتصال به پایانه مرزی سرو و ترانزیت کالا و مسافر و حمل و نقل، در سال های گذشته نیز 20 کیلومتر از این محور تبدیل به بزرگراه شده بود.
وی ادامه داد: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح های بزرگ و ملی محسوب می شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: عملیات اجرایی 15 کیلومتر از مسافت باقی مانده نیز با برنامه ریزی های انجام شده و نشست با پیمانکاران به زودی آغاز می شود.
وی افزود: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی این بزرگراه از مزایای افتتاح آن است.
مبارک قدم در بخش دیگری با بیان اینکه مطالعات بهسازی و تعریض مسیر ارومیه به چی چست به زودی آغاز می شود، گفت: این محور 14 کیلومتری یکی از پروژه های راه و شهرسازی و مدیریت شهری ارومیه در حوزه گردشگری و دسترسی به مسکن مهر گلمان است و پیرو تصمیماتی که در آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان اتخاذ شد بهسازی و اصلاح این مسیر با ردیف های اعتباری در نظر گرفته به زودی اجرایی می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از اولویت های راه و شهرسازی استان توجه به محورهای استراتژیک و گردشگری است و رونق گردشگری اشتغال زایی پایدار را به دنبال دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که با مبادله موافقت نامه ها و تخصیص اعتبار، شاهد شروع عملیات اجرای بهسازی و تعریض این مسیر گردشگری و کشاورزی در ارومیه باشیم.
مبارک قدم در بازدید از قلعه تاریخی بدلبوی ارومیه نیز افزود: این قلعه تاریخی در فاصله 15 کیلومتری جاده ارومیه – سرو و پنج کیلومتری جاده ارومیه – سلماس واقع شده و نخستین اقدام راه و شهرسازی استان خروج این بنا و روستای بدلبو و روستاهای مجاور از بن بست بود که از طریق سهولت در تردد و آسفالت مسیرصورت گرفت.
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: این مجموعه تاریخی دارای وسعتی بیش از 16 هزار مترمربع و چشم انداز و محیط پیرامون آن دارای جاذبه های زیبایی از باغات انگور و سیب است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و 500 کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.