به گزارش ایرنا رضا حسینی عصر روز سه شنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی شناسایی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری را ضروری خواند و افزود: در این صورت می توان گام های موثری برای توسعه اقتصادی استان برداشت.
وی همچنین به ضرورت صادرات محور بودن بازارچه های مرزی استان تاکید کرد و ادامه داد: وضعیت معیشتی مرزنشینان در این صورت بهبود می یابد.
حسینی اضافه کرد: کالاهایی که قابلیت صادرات از آذربایجان غربی به کشورهای همسایه را داراست باید شناسایی شود و این امر نیازمند توجه و بررسی های مسوولان ذیربط است.
وی افزود: اقتصاد مرزنشینان به مرز و تبادلات آن گره خورده است زیرا بخش مهمی از درآمدهای منطقه ای از همین راه تامین می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: مسوولان پایانه های مرزی نیز باید شفافیت و سرعت را در امر ورود و خروج کالا سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز با اشاره به میزان صادرات غیر نفتی استان در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: تاکنون 417 هزار تن کالا به ارزش 164 میلیون دلار از این استان به کشورهای مختلف صادر شده است.
جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه میزان صادرات کالا از این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل به کشورهای مختلف از نظر حجم 42 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: مهمترین کالاهای صادراتی این استان شامل کفپوش، مصنوعات پلاستیکی، پلیمر، آبمیوه، کنسانتره و میوه هایی نظیر سیب و هندوانه است.
وی ادامه داد: کالاهای صادراتی از این استان علاوه بر عراق به کشورهای ترکیه، افغانستان، گرجستان، هند، اتریش و روسیه صادر می شود.
وی افزود: همچنین در این مدت 109 هزار تن کالا به ارزش 121 میلیون دلار انواع کالا از پایانه های مرزی آذربایجان غربی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 38 درصدی در بخش ارزش کالا و 22 درصدی در بخش وزن کالا روبرو بوده است.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 22 پایانه مرزی در کل کشور فعال است و نزدیک به یک چهارم پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.