به گزارش ایرنا رضا حسینی روز دوشنبه در جلسه تعیین اولویت های سرمایه گذاری شهرستان های آذربایجان غربی با حضور فرمانداران این استان، افزود: با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی آذربایجان غربی و همسایگی این استان با سه کشور خارجی، ایجاد یک بانک اطلاعات با هدف شناسایی سرمایه گذران داخلی ضروری است.
وی ادامه داد: فرمانداران علاوه بر بانک سرمایه گذاران، باید ظرفیت ها و اولویت های سرمایه گذاری منطقه خود را نیز شناسایی کنند.
وی افزود: پس از تهیه بانک اطلاعات سرمایه گذاران می توان از ظرفیت های ترانزیتی و حمل و نقل برای توسعه آذربایجان غربی بهره برد و استان را به هاب کالا تبدیل کرد.
حسینی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در جهت توسعه روزافزون استان، افزود: برگزاری همایش های مختلف فرصت های سرمایه گذاری جهت معرفی ظرفیت های اقتصادی استان نیز ضروری است.
وی بیان کرد: با برگزاری این همایش ها می توان سرمایه گذاران را جذب و زمینه های رشد و شکوفایی اقتصادی استان را فراهم کرد.
وی به راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در این استان طی ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: تسهیل در کار سرمایه گذاران و جذب این سرمایه ها برای توسعه استان از جمله مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 100 فرصت سرمایه گذاری خصوصی و 50 فرصت سرمایه گذاری دولتی نیمه تمام در سطح استان شناسایی شده است.
داود غفارپور بیان کرد: جذب سرمایه گذار نیازمند شناسایی، تدوین و ارائه توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری استان در عرصه منطقه ای است.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه فرمانداران شهرستان های مختلف این استان به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.
طولانی بودن زمان اعلام نتایج استعلام در ایران و آذربایجان غربی از جمله مهمترین عوامل فرار سرمایه گذاران در گذشته بوده است و طی ماه های اخی پنجره واحد سرمایه گذاری با هدف حل این مشکل راه اندازی شده است.
آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که با وجود منابع غنی از سرمایه های بخش خصوصی اندکی بهره برده است و از این لحاظ در رده های پایانی استان های کشور قرار دارد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.