یادگار لندنیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوانان میاندوآبی که 2 روز پیش برای شنا وارد آب این رودخانه شده بودند به علت شدت جریان آب غرق شدند.
وی اضافه کرد: شدت آب، وسعت و عمق زیاد زرینه رود کار جستجوی اجساد این جوانان را سخت کرده است.
وی با بیان اینکه کار جستجو از روز وقوع حادثه تاکنون استمرار داشته است، افزود: عملیات جستجو توسط ماموران هلال احمر شهرستان های میاندوآب و شاهیندژ و غواصان منطقه تا ساعت 20 روز گذشته ادامه داشت و از اولین ساعات امروز هم عملیات جست و جو آغاز شده است.
لندنیان با تاکید بر اینکه عملیات جستجو تا پیدا شدن اجساد ادامه می یابد، گفت: این جوانان که روز جمعه گذشته به ساحل زرینه رود در محدوده شهر کشاورز از توابع شهرستان شاهیندژ رفته بودند، به قصد شنا وارد آب شده و پس از دقایقی در آب این رودخانه ناپدید شدند.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان خطر شنا در رودخانه ها، سدها و کانال های آب را باید جدی بگیرند، گفت: با آغاز فصل تابستان بسیاری از مردم به ویژه نوجوانان و جوانان علاقه‎ مند شنا به رودخانه ها و سدها روی می آورند و این اقدام در برخی از موارد موجب بروز حوادث جبران ناپذیر می شود.
لندنیان از خانواده ها درخواست کرد تا با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در فصل تابستان بیشتر مواظب فرزندان خود باشند و آنان را از شنا کردن در رودخانه ها با عمق زیاد و کانال های آب منع کنند.
زرینه رود یکی از طولانی ترین رودخانه های آذربایجان غربی است که از کوه های استان کردستان سرچشمه می گیرد و پس از گذشتن از شهرستان های بوکان، شاهین دژ و میاندوآب به دریاچه ارومیه می ریزد.
طول این رودخانه 300 کیلومتر بوده و با آبریز آن به بیش از یکهزار و 100 کیلومتر می رسد؛ زرینه رود بزرگترین تامین کننده آب دریاچه ارومیه به شمار می رود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و سومین شهر پرجمعیت این استان پس از ارومیه و خوی محسوب می شود.
9871/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.