فرماندار تکاب گفت: باید کم کاریهای گذشته در شناساندن تخت سلیمان جبران شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی مکرمی در جلسه معارفه مدیر جدید مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان گفت: باید ضعف ها و کمبود های گذشته در زمینه شناساندن این ظرفیت بزرگ گردشگری را جبران کرده و با معرفی بهتر، تخت سلیمان را در زمینه جذب گردشگر به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی افزود: برای معرفی بهتر و بیشتر تخت سلیمان به کار مضاعف نیازمندیم و در این راستا بهبود زیرساخت ها و راه دسترسی این مجموعه ضروری است.

وی بیان کرد: رسیدگی و توجه بیشتر به مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان برای توسعه صنعت گردشگری در تکاب بسیار ضروری است.

مکرمی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که می تواند در معرفی این مجموعه و جذب گردشگر موثر واقع شود، طراحی و احداث نماد تخت سلیمان و بازساخت یکی از دروازه های مجموعه در محل سه راهی تخت سلیمان (سه راهی پهلوان) است.

وی با اشاره به لزوم مساعدت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در تخصیص اعتبار برای این پروژه گفت: برای اجرای این طرح می توان از ظرفیت های هنری و توانایی هنرمندان منطقه استفاده کرد.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه گردشگری گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری و بهبود راه دسترسی به اماکن تاریخی تکاب اختصاص یافته است.

وی افزود: در ۴ سال گذشته جهت گیری های خوب و مناسبی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری در کشور اتفاق افتاده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: هم اینک ۶ واحد اقامتگاه بوم گردی در تکاب وجود دارد و برای افزایش این اقامتگاه ها تسهیلات مناسبی پرداخت می شود.

جباری گفت: راه دسترسی به مجموعه آبگرم روستای گردشگری قینرجه تکاب نیز به زودی اصلاح می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.