نادر قاضی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نقشه جامعی برای آینده کشور ترسیم کردند، افزود: ایران تجربه 40 ساله در مقابله با سنگین ترین تحریم ها را دارد و در شرایط کنونی نیز مستحکم تر از گذشته از موانع عبور خواهد کرد.
وی با تاکید بر حمایت روزافزون از تولید داخلی، بیان کرد: ایران در دوران جنگ تحمیلی نیز اهداف اقتصاد مقاومتی را همچون مصرف تولید داخلی، افزایش کیفیت تولیدات، دانش بنیان کردن تولید، غلبه بر مصرف گرایی، تورم و بیکاری و خنثی سازی تحریم ها را در پیش گرفته بود و در شرایط کنونی نیز با تولید داخلی هواپیما و تمرین خودباوری می تواند آینده روشنی را رقم بزند.
قاضی پور تاکید کرد: به جای واردات باید به تولید داخلی بیاندیشیم و اگر تولید نواقصی دارد باید بر طرف کنیم و به این مهم توجه کنیم که تنها با توان داخلی می توانیم روی پای خود بایستیم.
وی خودباوری و خوداتکایی و وابسته نبودن به بیگانگان را دستور قرآن کریم عنوان کرد و افزود: کتاب آسمانی به مسلمانان سفارش کرده است تا به اجانب تکیه نکنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: نباید چشم به دست بیگانه بدوزیم بلکه با تولید داخلی از خودرو گرفته تا هواپیما از ظرفیت ها و داشته های خود استفاده کنیم.
وی افزود: پایند نبودن آمریکا به تعهدات بین المللی مساله تازه ای نیست و در طول تاریخ همواره چهره پلیدی از خود نشان داده است؛ بنابراین ماندن یا رفتن آمریکا از برجام نمی تواند مسیر اقتصادی ایران را تعیین کند بلکه ظرفیت های داخلی و عزم همگانی است که می تواند پوچ بودن تهدیدها و تحریم ها را نشان دهد.
به گزارش ایرنا مقام معظم رهبری نیز با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی در سخنرانی روز عید فطر امسال فرمودند:' امروز توطئه‌ی دشمن عبارت است از فشار اقتصادی به توده‌ی ملّت ایران برای اینکه اینها را خسته کنند، برای اینکه اینها را ناامید کنند؛ این را بدانید که همه باید در این زمینه تلاش کنند؛ هم دولت باید تلاش کند، هم مسئولین باید تلاش کنند؛ دولت، یعنی مجموعه‌ی دستگاه‌های حاکمیّتی. بحمدالله، خوشبختانه یک کانون مرکزی‌ای برای رسیدگی به این امور با حضور رؤسای سه قوّه و فعّالانِ مسئولانِ قوای سه‌گانه تشکیل شده است که این مسئله -مسئله‌ی مهمّ اقتصاد- را قدم‌به‌قدم دنبال کنند و تصمیم‌های قاطع بگیرند و اجرا کنند؛ این کار باید ان‌شاءالله با جدّیّت دنبال بشود'.
توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.
با اجرای برجام از دی ماه 1394، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل به ویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند؛ ترامپ که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمد، بارها بر پایان دادن به برجام تاکید کرد و سرانجام در 18 اردیبهشت سال جاری خروج خود از برجام را اعلام کرد.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.