ناظر گمرکات آذربایجان غربی از افزایش 54 درصدی ارزش دلاری صادرات از گمرکات استان در سال جاری خبر داد.

احمد برکابیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در دوماهه نخست سال جاری 310 هزار و 488 تن به ارزش 113 میلیون دلار انواع کالا از گمرکات و پایانه های مرزی استان صادر شده است از رشد 54 درصدی این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: هندوانه، خرما، سیب و آب سیب عمده کالاها و اقلام صادراتی گمرکات استان در سال جاری بوده است.

برکابیان، کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان را مهم ترین کشورهای هدف صادراتی آذربایجان غربی دانست و افزود: در سال جاری گمرک پیرانشهر با صادرات بیش از 29 میلیون دلار بیشترین صادرات را در میان پایانه های مرزی استان داشته است .  

وی همچنین با تاکید بر کاهش 30 درصدی ارزش دلاری واردات گمرکات آذربایجان غربی در سال جاری و نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزود:  80 هزار و 61 تن  انواع کالاها به ارزش 81 میلیون دلار واردات انجام شده که موز، کاغذ، تخته فیبری، سنگ روی،  عمده کالاهای وارداتی آذربایجان غربی در سال جاری بوده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشترین کالاهای وارداتی استان در سال جاری از کشورهای ترکیه، اکوادور، آلمان، ایتالیا بوده است  اظهار کرد: گمرک بازرگان با وارداتی به ارزش بیش از 63 میلیون دلار بالاترین میزان واردات را در میان گمرکات و پایانه های مرزی استان داشته است.   

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.