محمد حضرت پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهروندان در آبادانی، رونق و زیبایی شهر نقش بسزایی دارند، افزود: این فیش های تجمیع شده جهت پرداخت عوارض بر اساس قیمت منطقه ای به صورت پرداخت های سه ماهه به منازل شهروندان ارسال می شود.
وی اضافه کرد: مشارکت مردم در تامین هزینه های شهری با پرداخت مبالغی مانند عوارض جمع آوری پسماندهای شهری، شهرداری را در اجرای پروژه های فاخر و بزرگ و نیمه تمام شهری کمک می کند.
وی ادامه داد: درآمدهای شهری ارومیه در بخش جمع آوری عوارض در سال گذشته تنها 60 میلیارد ریال بود که رقم قابل قبولی نیست.
شهردار ارومیه از شهروندان خواست تا با پرداخت به موقع عوارض شهرداری را در ارائه خدمات به مردم یاری کنند.
حضرت پور افزود: در حال حاضر بیشتر درآمدهای شهرداری از محل ماده 100 و عوارض نوسازی حاصل می شود و در این بین درآمدهای حاصله از پروانه های ساختمانی بسیار کم رنگ است.
وی با بیان اینکه کارکنان شهرداری ارومیه سه ماه است که حقوق نگرفته اند، ادامه داد: با توجه به رکود و تورم موجود درآمدهای شهرداری بسیار پایین آمده به طوری که درآمدهای حاصله از پنج منطقه شهری ارومیه روزانه به تنها 50 میلیون تومان رسیده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر 70 میلیارد ریال در پرداخت حقوق هر ماه در شهرداری ارومیه کسری داریم.
شهردار ارومیه گفت: کل درآمدهای شهرداری از مالیات ارزش افزوده برای شهرداری ارومیه در سال های گذشته بسیار پایین است در حالی که برای شهر تهران رقم بسیار بالایی از این درآمدها اختصاص می یابد که این اقدام نماد بی عدالتی است.
شهردار ارومیه افزود: در حال حاضر چند پروژه سرمایه گذاری در شهر ارومیه در دست اجرا است که درآمدهای حاصل از آن در سالهای آینده به ثمر می نشیند و رونق اقتصادی شهر را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه بزرگترین شهر آذربایجان غربی است که بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد و طبق سرشماری سال 95 بیش از 730 هزار نفر در آن زندگی می کنند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.