قدرت الله قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره به صورت فرآیندی در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می شود و در مرحله نخست آن، 12 هزار نفر با هم به رقابت پرداخته اند.
وی ادامه داد: در مرحله اول یا سطح مدرسه ای، دانش آموزان دوره ابتدایی کتاب های 'بابابرفی' و 'زیر آسمان بزرگ' را مطالعه و در آزمون شرکت می کنند.
وی بیان کرد: دانش آموزان دوره اول متوسطه کتاب 'کوچه صمصام' و دانش آموزان دوره دوم متوسطه کتاب 'صوفی و کتاب جادویی' را مطالعه و سپس در آزمون مربوط به جشنواره شرکت کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: مرحله شهرستانی جشنواره دانایی و توانایی با مشارکت 974 نفر از دانش آموزان استان 20 تیرماه سال جاری برگزار می شود.
قاسمی گفت: در مرحله شهرستانی، دانش آموزان در دوره ابتدایی کتابهای 'کاش یکی قصه اش را می گفت' و 'مشورت با حیوانات' را مطالعه و در آزمون مشارکت می کنند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان در دوره اول متوسطه کتابهای 'مزه مهربانی' و ' جان و اسب وحشی' و در دوره دوم متوسطه کتابهای ' 92 درس سازنده از زندگی پیامبر (ص)' و 'آیا در سیارات حیات وجود دارد' را مطالعه و سپس از محتوای آن آزمون می دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: مرحله استانی و کشوری این جشنواره در طول تابستان و اوایل سال تحصیلی آینده برگزار می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 566 هزار دانش آموز است که حداقل یک سوم این تعداد سالانه در مسابقات فرهنگی و هنری معاونت پرورشی و فرهنگی استان شرکت می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.