به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت 15 خرداد در مصلی ارومیه، افزود: این قیام در سایه مردم، امام و رهبری و انگیزه دینی شکل گرفت.
وی با تاکید بر اینکه روحیه دینی مردم در آن دوران برای بسیاری از مزدوران داخلی و بیگانگان غیرقابل تصور بود، افزود: خاطرات و حوادث قیام 15 خرداد باید به نسل جدید بازگو شود تا حوادث شکل ‌گیری انقلاب اسلامی برای همیشه در یادها بماد و دینا بداند که چه خون هایی برای این خاک ریخته شده است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس، بیان کرد: دنیا بداند موضوع فلسطین همچنان محوری ترین مساله جهان اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: بیت المقدس قبله اول مسلمانان است و این عیب بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می شود که در مقابل جنایت های آمریکا و متحدانش سکوت کنند.
وی ادامه داد: همه ما باید با قدرت و اتحاد در مراسم روز قدس شرکت کنیم زیرا این امر یک وظیفه شرعی و الهی واجب بر گردن مسلمانان جهان است.
به گزارش ایرنا، قیام 15 خرداد مجموعه وقایعی است که در خرداد 1342 شمسی به دنبال بازداشت امام خمینی (ره) در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد.
در این روز تظاهرات در شهرهای تهران و قم علیه دولت اسدالله علم و رژیم پهلوی برگزار شد و با گسترش آن به برخی دیگر از شهرهای بزرگ از جمله تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد به زد و خورد بین مأموران شهربانی و مردم انجامید.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.