عبدالله چمن گلی روز شنبه در جلسه افتتاح صندوق توسعه اشتغال و کارآفرینی جوانان آذربایجان غربی افزود: بر اساس مصوبه کارگروه، حداکثر تسهیلات پرداختی یک میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد است که به طرح های برتر و برگزیده پرداخت می شود.
وی بیان کرد: اولویت اخذ این تسهیلات با سازمان مردم نهاد تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان است که در حوزه جوانان فعالیت دارند.
چمن گلی با اشاره به فعالیت 60 سازمان مردم نهاد تحت پوشش این اداره کل گفت: هم اکنون 11 سمن در حال دریافت اعتبارنامه و 115 سمن نیز متقاضی تاسیس هستند که با تایید آنها تعداد سازمان های مردم نهاد استان به 186 سمن افزایش می یابد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: قرار گرفتن جوانان و مسوولان در کنار هم، پرهیز از موازی کاری، همکاری دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در راستای افزایش انگیزه جوانان و اشتغال پایدار دارد.
محمد حسین حسنی بیان کرد: امروزه ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ التحصیل مراکز علمی و دانشگاهی یکی از دغدغه های مهم در کشور است که تنها راه حل آن توجه به ظرفیت سازی و حمایت از سازمان مردم نهاد است.
رئیس ستاد توسعه اشتغال جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: افتتاح صندوق توسعه اشتغال و کارآفرینی استان راهکاری مناسب در جهت پر کردن چالش های اقتصادی سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان است.
سعید محسن زاده بیان کرد: این صندوق با هدف توانمندسازی دانش و مهارت های کارآفرینی، راه اندازی دوره های تخصصی کسب و کارهای کوچک و آگاه سازی جوانان با اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات ملی و داخلی افتتاح شده است.
به گزارش ایرنا اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی دارای 60 سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان است که در بخش های مذهبی، پژوهشی و ورزشی و برنامه های نظیر کارگاه های مرتبط با آسیب های اجتماعی، دوره های آموزشی ازدواج و مهارت های زندگی، کلاس های قرآنی، علمی و پژوهشی فعالیت دارند.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.