یحیی سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک های جمع آوری شده در جشن گلریزان برای آزادی هفت زندانی جرایم غیرعمد این شهرستان هزینه می شود و این زندانیان تا عید فطر سال جاری آزاد می شوند.
وی ادامه داد: در شهرستان نقده 36 نفر به خاطر جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که برای آزادی آنان 17 میلیارد ریال نیاز است.
مدیر ستاد دیه آذربایجان غربی اضافه کرد: یک میلیارد و 250 میلیون ریال این مبلغ توسط کمک مردمی جمع آوری شد و مابقی نیز توسط گذشت شاکیان و حمایت ستاد دیه تهیه می شود.
سلطانی بیان کرد: 2 نفر از این زندانیان به خاطر تصادف، 26 نفر به دلیل محکومیت مالی و هشت نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی هستند.
به گزارش ایرنا ستاد مردمی دیه از سال 1369 در تهران پایه گذاری و از سال 1378 در شهرستان ها نیز راه اندازی شد و بر این اساس بیش از 110 هزار نفر در سراسر کشور توسط این ستاد آزاد شده اند که از این تعداد چهار هزار و 809 نفر توسط ستاد دیه آذربایجان غربی در سطح استان به آغوش خانواده هایشان بازگشته اند.
شهرستان 125 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.