به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در بازدید از این روستای سیل زده و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متاسفانه سیل 103 باب از مساکن روستاییان پسوه را تخریب کرده و به بخش کشاورزی و احشام اهالی روستا نیز خسارت زده است.
وی ادامه داد: زمینی به مساحت 15 هکتار نیز در اختیار روستاییان قرار می گیرد تا خانه های موجود در حاشیه رودخانه های این روستا به مکان جدید و امن منتقل شود.
شهریاری در خصوص بازسازی خانه چوپان فداکار پسوه ای نیز گفت: با توجه به اینکه این چوپان از شدت تلفات جلوگیری کرده و جان روستاییان را نجات داده است، استانداری یک خانه مسکونی را به وی هدیه می کند و مبلغی را هم به عنوان کمک هزینه معیشتی در اختیار این چوپان قرار می دهد.
به گزارش ایرنا این چوپان که کامل قربانی نام دارد، نیمه شب جمعه گذشته در ارتفاعات روستای پسوه پیرانشهر مشغول مراقبت از گوسفندان بود و با مخابره کردن خبر جاری شدن سیل به روستاییان جان صدها نفر را نجات داد.
این سیل تنها به جان باختن یک کودک 2 ماهه در روستای پسوه منجر شد و اکنون تمام روستا و حتی مردم شهرستان از کامل قربانی به عنوان یک قهرمان یاد می کنند.
بارش های شدید باران و تگرگ در روزهای اخیر منجر به جاری شدن سیل در چندین روستای این شهرستان از جمله کولیچ، کهنه لاهیجان، پسوه، برده قل، هواربی و جلدیان شده اما بیشترین میزان خسارت را در روستای پسوه به بار آورده است.
شهرستان کوهستانی و سرسبز پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع است و پس از سردشت بیشترین میانگین بارندگی سالیانه را در سطح این استان دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.