به گزارش ایرنا، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی از شخصیت های برجسته انقلابی آذربایجان غربی به شمار می رود که سال های زیادی از عمر خود را در راه پیروزی انقلاب، تداوم مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و مبارزه با بدخواهان کشور و مردم صرف کرد.
وی که در اوایل فعالیت های انقلابی امام خمینی (ره) در سال 1342، حرکت های مقابله با رژیم ستمشاهی را در آذربایجان غربی و ارومیه شکل داد، در دوران پیروزی انقلاب و سال های پس از آن نیز جانفشانی های زیادی کرد.
پس از انقلاب شکوهمند اسلامی این شخصیت برجسته انقلابی برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی با همه توان وارد صحنه شد و ضمن عمل به فرمایشات امام راحل، غائله های زیادی از جمله غائله نقده را در نطفه خفه کرد.
آخرین دوران زندگی این شخصیت بزرگوار، دوران امامت جمعه 35 ساله او در ارومیه بود که خطبه های او در دفاع از حقوق مردم و پاسخ خواستن از مسوولان در این دوران بسیار پررنگ شد و خودنمایی می کرد.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص شخصیت این عالم جلیل القدر به خبرنگار ایرنا گفت: حجت الاسلام حسنی جایگاه بسیار بالایی در بین مردم آذربایجان داشت و مردمی بودن در کنار شخصیت متواضع از جمله بارزترین ویژگی های او بود.
محمدمهدی شهریاری افزود: این شخصیت بزرگوار همواره در صحنه های حساس انقلاب، پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و در راستای حفظ کشور، امنیت این استان را به خوبی تامین کرد.
وی با اشاره به حضور گسترده مردم در آیین تشییع پیکر حجت الاسلام حسنی اضافه کرد: این حضور پرشور و گسترده مردم نشان دهنده عملکرد بسیار مثبت این عالم بزرگوار در همه صحنه ها و حمایت او از کشور و مردم بود و ارومیه ای ها نیز نشان دادند که دوست دار خدمت گذاران خود به ویژه حجت الاسلام حسنی هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تسلیت رحلت حجت الاسلام حسنی به مردم آذربایجان غربی بیان کرد: همه مردم این خطه و حتی مردم ایران این شخصیت بزرگوار را می شناسند و مبارزه های او در ذهن همه مردم باقی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ادامه داد: حجت الاسلام حسنی قبل، حین و پس از انقلاب در راستای ایجاد امنیت در منطقه تلاش های بسیار زیادی داشت و با همه توان در مقابل اشرار و ضد انقلاب ایستاد و از انقلاب اسلامی دفاع کرد.
وی اضافه کرد: حجت الاسلام حسنی از یک سو عالم به آموزه های دینی بود و از طرف دیگر مجاهدت خود را در راه دفاع از اسلام و نظام اسلامی هیچگاه بر زمین ننهاد.
وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع این عالم بزرگوار بیان کرد: مردم با این حضور باشکوه، عشق و ارادت خود را به این مجاهد نستوه نشان دادند.
امام جمعه سلماس نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسنی را پیشگام مبارزه برای انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: او از اول در خط مقاومت بود و تا آخر زندگی خود نیز در این مسیر پا نهاد.
حجت الاسلام سیدمحمد موسوی افزود: خدمات و زحما های حجت الاسلام حسنی برای مردم آذربایجان و ایران فراموش نشدنی است و این عالم جلیل القدر بر گردن مردم ارومیه، استان و آذربایجان حق دارد.
وی اضافه کرد: بر همه ما وظیفه بود تا در تشییع پیکر حجت الاسلام حسنی حاضر شویم و این وظیفه را به خوبی به انجام رساندیم.
وی بیان کرد: حجت الاسلام حسنی در قلب مردم جای دارد و مردم نیز با تمام عشق و علاقه و با زبان روزه در آیین تشییع و تدفین او شرکت کردند.
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با تاکید بر اینکه حجت الاسلام حسنی در دل مردم بود و این عشق همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: حضور مستمر در کنار رزمندگان اسلام و انقلابیون برای مقابله با بدخواهان نظام از جمله شاخصه های فردی این شخصیت بزرگوار بود.
سردار محمدتقی اوصانلو افزود: حجت الاسلام حسنی همچنین در مقابل گروهک هایی که می خواستند منطقه را به آشوب بکشند با قدرت ایستاد، از جان خود مایه گذاشت و اجازه عرض اندام برای این اشرار را نداد.
وی اضافه کرد: این شخصیت بزرگوار تا آخرین روز هم از ولایت دفاع کرد و در خط ولایت و مقام معظم رهبری بود.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی فداکار و مجاهد حجت‌الاسلام حاج شیخ غلامرضا حسنی، امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفتند.
در این پیام آمده است: ' درگذشت روحانی شجاع و فداکار و مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا حسنی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان محترم و علاقه مندان آن مرحوم و به روحانیت معظم و عموم مردم انقلابی ارومیه و آذربایجان غربی تسلیت عرض می کنم.
مجاهدت های مستمر و همه جانبه آن مرحوم در طول سال های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگهای ماندگار و بی تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز'.
به گزارش ایرنا مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی شامگاه دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 در 91 سالگی و در بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه درگذشت.
وی نماینده پیشین ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و قبل از آن نماینده مردم این شهر در اولین دوره مجلس شورای اسلامی بود.
پیکر این شخصیت والامقام، امروز /چهارشنبه/ بر روی دوش مردم قدرشناس ارومیه و آذربایجان غربی تشییع شد و مردم این خطه نیز حماسه ای وصف نشدنی در این آیین از خود به یادگار گذاشتند.
3072/2093
گزارش از: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.