میرعلی اکبر بنی هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نزدیک به 15 درصد کل زندانیان جرائم غیرعمد در استان را تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: از این تعداد 49 نفر به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه و 17 نفر نیز به خاطر ناتوانی در پرداخت نفقه در زندان به سر می برند.
وی بیان کرد: میزان بدهی این افراد به ویژه در خصوص مهریه میلیاردها ریال است در حالی که برخی از این افراد حتی توانایی ادای چند میلیون ریال بدهی را ندارند.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی ادامه داد: در بسیاری موارد، خانواده داماد در روز خواستگاری مهریه های سنگین چندهزار سکه ای را تقبل می کند که عامل اصلی تعداد زیادی از آنها چشم و هم چشمی و غرور بی جاست.
بنی هاشمی گفت: این در حالی است که در زمان مطالبه مهریه، داماد و خانواده او امکان ادا ندارند و با به اجرا گذاشتن میزان مهریه در دادگاه، فرد ناگزیر به زندان می رود.
وی افزود: طبق برخی آمار غیررسمی تا 9 هزار سکه نیز در برخی از خانواده ها به عنوان مهریه تعیین شده که بدهی حدود 180 میلیارد ریالی را موجب می شود و امکان ادای آن توسط هیچ فردی میسر نیست.
وی تاکید کرد: اقدامات فرهنگی در راستای کاهش میزان مهریه و ایجاد الزام قانونی در این خصوص مهمترین راهکارها به شمار می رود که نهادهای فرهنگی، رسانه ها و نمایندگان مجلس در این خصوص می توانند مفید باشند.
به گزارش ایرنا، نزدیک به 490 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان غربی وجود دارد؛ در 19 سال گذشته نیز بیش از چهار هزار و 800 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده اند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.