رئیس امور منابع آب میاندوآب گفت: ذخیره اب سد نوروزلو میاندواب به بیش از ۷۵۰ میلیون مترمکعب رسیدـ

علی اقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت:  با بارش های مناسب بهار امسال ذخیره آب در سد نوروزلو میاندوآب به بیش از 750 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی بااشاره به رهاسازی اب سد به دریاچه ارومیه گفت:بنابر خواست ستاد احیای دریاچه ارومیه رها سازی آب سد به سمت دریاچه تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت و این روند با توجه به عدم وجود برف در مناطق کوهستانی منطقه می تواند موجب نگرانی در تامین آب شرب و کشاورزی منطقه باشد.

رئیس امور منابع آب میاندوآب با اعلام اینکه در حال حاضر آب سد با خروجی 100 متر مکعب در ثانیه به سمت دریاچه رها شده است گفت: ورودی ما 30 مترمکعب در ثانیه است و اختلاف 70 متر مکعبی در ورودی و خروجی سد ذخیره آبی ما را به زیر 650 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

اقدم ادامه داد: اگر روند رها سازی آب سد به این شکل ادامه داشته باشد، وزارت نیرو برای تامین آب مصرفی منطقه در تابستان امسال با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ سد انحرافی نوروزلو در پانزده کیلومتری میاندوآب قرار دارد، آبیاری ۸۵ هزار هکتار از اراضی میاندوآب به آن وابسته است، تاسیسات انتقال آب زرینه رود به تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی نیز در این محل قرار دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.