سعید هاشمی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خانه های ورزشی با 50 مترمربع مساحت و با امکاناتی چون میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، شطرنج و تشک ورزش رزمی تجهیز شده است.
وی با اشاره به اینکه برای تجهیز هر خانه روستایی حدود 50 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: برای تجهیز این خانه ها در مجموع حدود 2 میلیارد ریال اعتبار از طریق این هیات هزینه شده است.
وی اضافه کرد: خانه های ورزش روستایی با هدف توسعه، ترویج و شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاها، مناطق عشایری و مناطق محروم استان از جمله در روستاهای حصار بوکان، سیلاب سلماس، میریسه مهاباد، پارچی خوی، گنج آباد میاندوآب و درزگه پیرانشهر احداث شده است.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی آذربایجان غربی بیان کرد: طرح تجهیز خانه های ورزش روستایی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش روستایی و عشایری و دهیاری های استان اجرا می شود.
به گزارش ایرنا 30 خانه ورزش روستایی در آذربایجان غربی در حال فعالیت است که با اضافه شدن این 30 مورد اخیر، مجموع خانه های ورزش روستایی این استان به 60 خانه می رسد.
در سال گذشته 11 هزار ورزشکار توسط این هیات در سطح استان ساماندهی شدند و یکی از اولویت های این هیات گسترش فعالیت های بومی و محلی در روستاها و مناطق عشایری بوده است.
نخستین وظیفه وزارت ورزش و جوانان ایجاد نشاط و سلامت در جامعه است و فدراسیون روستایی در رسیدن به این اهداف نقش مهمی دارد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.