رسول اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و با اتمام آنها 100 هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت شبکه آب و 82 هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت شبکه فاضلاب اضافه می شود.
وی اضافه کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح های در دست اجرای استان 70 درصد است.
وی بیان کرد: تصفیه خانه آب سردشت، سلماس و پلدشت، خط انتقال آب خام سلماس و تازه شهر به طول 29 کیلومتر، سامانه فاضلاب ارومیه، گلمان و خوی با اعتبار 300 میلیارد ریالی از جمله این طرح ها به شمار می رود.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی پیشرو در استفاده از طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان است که در این قالب تصفیه خانه آب مهاباد و سلماس و سامانه فاضلاب قره ضیاء الدین به اجرا در می آید.
وی اضافه کرد: آبرسانی به سلماس و تازه شهر از محل سد مخزنی زولا به طول 29 کیلومتر در حال انجام بوده و تاکنون 18 کیلومتر از این طرح ملی به اتمام رسیده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی بیان کرد: با آبرسانی به این 2 شهر با اعتباری بالغ بر 380 میلیارد ریال، جمعیت 160 هزار نفری این 2 شهر از آب تصفیه شده برخوردار می شود.
وی افزود:در جهت تامین آب منطقه ویژه اقتصادی سلماس طی توافقی که با مسئولان شهرستان انجام شده است، 20 لیتر در ثانیه برای انجام امور تجاری، صنعتی و همچنین فضای سبز در این محدوده تخصیص یافت.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی به بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر از شهروندان استان خدمات آب آشامیدنی ارائه می کند و میزان خدمت رسانی این شرکت به 100 درصد جمعیت شهری استان رسیده است.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.