به گزارش ایرنا کامبیز شاوله روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بر این اساس درصد باسوادی مهاباد از نسبت استانی بهتر است و هر ساله از تعهد خود در قبال سواد آموزی بیشتر عمل می کنیم.
وی همچنین با اشاره به کمبود سرانه آموزش در مهاباد، گفت: امسال 30 مدرسه در سطح شهرستان در حال احداث است که 10 مدرسه آن توسط خیران تا آخر سال به بهره برداری می رسد.
شاوله با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی موجب کاهش کیفیت آموزش می شود، گفت: با تلاش های انجام شده و با اتمام طرح های در دست اجرا تا پایان سال سرانه آموزشی شهرستان به متوسط استانی می رسد.
وی همچنین با اشاره به طرح توازن اعتبارات استانی گفت: 50 میلیارد ریال از 200 میلیارد ریال اعتبارات مهاباد به آموزش و پرورش تخصیص یافته است.
شاوله با اشاره به کمبود نیروهای خدماتی در مدارس، گفت: در 2 سال گذشته 120 نفر از کارکنان خدماتی بازنشسته شده اند که تاکنون مجوز جایگزین کردن این افراد داده نشده است.
وی ادامه داد: امسال 23 نفر از نیروهای سرباز معلم و چهار نفر از آموزش یار و مربیان پیش دبستانی را جذب آموزش و پرورش کرده ایم.
رئیس اداره آموزش و پرورش مهاباد یادآور شد: در شرایط فعلی کسری نیروی خود را با اضافه کاری به همکاران رسمی جبران کرده و تلاش می کنیم با درخواست نیرو از ظرفیت های نیروی جوان این شهر استفاده کنیم.
وی افزود: در خصوص هدایت تحصیلی چهار همایش با حضور اولیای دانش آموزان، کارشناسان و مشاوره های آموزشی برگزار شده تا انتخاب رشته ها بر اساس علاقه، استعداد و نیاز بازار کار باشد و از گرایش به رشته ای خاص جلوگیری شود.
شهرستان مهاباد دارای 237 هزار نفر جمعیت و بیش از 40 هزار دانش آموز در قالب 320 مدرسه شهری و روستایی است.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.