به گزارش ایرنا مردم، سازمان های مردم نهاد و مسئولان آذربایجان غربی پس از وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری 'ازگله' کرمانشاه در 21 آبان ماه سال گذشته با همه توان به کمک زلزله زدگان شتافتند و علاوه بر حمایت های معنوی در سریع ترین زمان ممکن بیشترین میزان کمک ها را در همان ساعت های اولیه به سمت کرمانشاه گسیل کردند.
در همان 24 ساعت نخست وقوع زمین لرزه، پنج دستگاه آمبولانس، 34 تیم امدادی، تیم های اسکان اضطراری، 2 دستگاه تانکر آب و تعداد زیادی از امدادگران شهرستان های مختلف آذربایجان غربی به کرمانشاه اعزام و کمک های ارزنده ای را برای کاهش تلفات زلزله انجام دادند.
این حمایت ها در هفته های متمادی ادامه داشت و مردم و مسئولان آذربایجان غربی هزاران کیلوگرم ملزومات زلزله زدگان را جمع آوری کردند که با استفاده از دهها کامیون به سمت شهرستان های زلزله زده ارسال شد.
این کمک ها به قدری سریع و با حضور پرشور مردم همراه بود که 2 روز پس از زمین لرزه و تنها در عرض 24 ساعت، 20 کامیون اقلام ضروری فقط در ارومیه جمع آوری و ارسال شد.
در همان روزهای نخست کمک به زلزله زدگان، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی این استان را در کمک به هموطنان کرمانشاهی موفق عنوان کرد و بر افزایش حضور مردم و مسئولان در ادامه این مسیر تاکید کرد.
شهریاری هفته گذشته نیز برای بررسی وضعیت کمک های استان و روند احداث واحدهای مسکونی در شهرستان دالاهو حاضر شد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده توسط آذربایجان غربی به ویژه در حوزه ساخت و ساز مسکن در این منطقه قرار گرفت.
استاندار آذربایجان غربی گفت: تا پایان شهریور سال جاری 2 هزار و 800 واحد مسکونی در دالاهوی کرمانشاه احداث می شود و در اختیار مردم زلزله زده قرار می گیرد.
محمد مهدی شهریاری افزود: هدف از این سفر بازدید از روند بازسازی مناطق روستایی و شهری آسیب دیده شهرستان دالاهو بود که مسوولیت بازسازی آن را آذربایجان غربی عهده دار است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اقدامات بسیار خوبی در راستای بازسازی مناطق آسیب دیده دالاهو انجام گرفته و بازسازی واحدهای مسکونی به سرعت در حال انجام است.
وی اظهار کرد: مسوولان آذربایجان غربی همه توان خود را برای بازسازی بخش عمده ای از واحدهای مسکونی تا آغاز فصل سرما به کار می گیرند و امیدواریم این اقدامات اثربخش باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه شامل 143 روستا و سه شهر کرند غرب، گهواره و ریچاب به عنوان ستاد معین به این بنیاد سپرده شده است.
محمود بدلی افزود: پس از تشکیل ستاد بازسازی در شهرستان دالاهو 70 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده اعزام شد که تاکنون یکهزار و 800 واحد آواربرداری شده و بقیه نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: تاکنون عملیات احداث و بازسازی 60 واحد مسکونی به اتمام رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: تا پایان تیر سال جاری نیز یکهزار و 730 واحد دیگر در شهرستان دالاهو به مرحله بهره برداری می رسد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: 26 تیم در این عملیات شرکت دارند و تاکنون بیش از 6 هزار واحد ارزیابی خسارت شده است.
بدلی گفت: آواربرداری 2 هزار خانه انجام شده و عملیات بتن ریزی 800 واحد نیز به پایان رسیده است.
برخی از شهروندان دالاهوی کرمانشاه نیز در بازدید استاندار آذربایجان غربی از مناطق زلزله زده با قدردانی از حضور به موقع این استان در جمع زلزله زدگان اظهار کردند که این امر مایه دلگرمی ما شده و امیدواری مان را افزایش داده است.
این شهروندان گفتند که برخی از واحدهای مسکونی به سرعت بازسازی شده و خانواده های زیادی اسکان یافته اند و طبق قول استاندار و مسوولان آذربایجان غربی ما امیدوار به اسکان در منازل تا پایان فصل گرم سال هستیم.
به گزارش ایرنا تلاش مسوولان آذربایجان غربی در بازسازی مناطق زلزله زده می تواند الگویی برای اجرای طرح های استانی باشد و می توان از تجربه های این حادثه ناگوار برای مقابله با بروز حوادث ناگوارتر در استان استفاده کرد.
3072/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.