سید انور حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارت سرمازدگی به درختان گردو و زردآلو بوده که 100 درصد آنها از بین رفته است.
وی با بیان اینکه باغ های اشنویه، دمای سه درجه زیر صفر را در بهار امسال تجربه کرد، افزود: در این شهرستان شلیل و هلو 50 درصد و سیب به میزان 30 درصد دچار سرمازدگی و خسارت شده است.
وی در خصوص تسهیلات اعطایی در قالب جبران خسارت به کشاورزان بیان کرد: 330 نفر از کشاورزان در مجموع حدود 400 میلیارد ریال تسهیلات با بهره 10 درصد و بازپرداخت 10 ساله دریافت کرده اند.
وی با اشاره به کشت محصولات بهاره در اشنویه اضافه کرد: با وجود سرمازدگی پیش بینی می شود 132 هزارتن محصول بهاره در این شهرستان تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه افزود: امسال یکهزار و 850 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت چغندرقند و چهار هزار و 250 هکتار زیر کشت محصول نخود دیم رفته است.
حسینی اظهار کرد: ترویج استفاده از نوار تیپ و آبیاری تحت فشار، کشت محصولات کم آب بر و تغییر الگوی کشت (کلزا به جای چغندرقند)، استفاده از بذرهای اصلاح شده و تامین نهاده های کشاورزی از نمایندگی های مجاز از برنامه های مدیریتی برای کاهش مصرف آب، افزایش کیفیت محصولات زراعی و افزایش تولید است.
شهرستان اشنویه با داشتن یکهزار و 470 متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد برای تولید انواع محصولات زراعی به شمار می رود و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3093/9870/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.