به گزارش ایرنا سجاد جعفرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نزدیک به 150 موسسه قرآنی و 80 جلسه دائمی قرآن نیز در سطح استان فعال است، بیان کرد: در حوزه ی تربیت کادر متخصص نزدیک به 400 نفر دوره های آموزشی را گذرانده اند و در حوزه تبلیغ و ترویج نیز 10 کرسی ثابت تلاوت قرآن کریم در سطح استان اجرا شده است.
وی در خصوص فعالیت های انجام شده از سوی تبلیغات اسلامی استان طی سال گذشته در بخش قرآنی، افزود: برنامه قومی ویژه ی مناطق آسیب پذیر طی هفته وحدت با عنوان 'منادیان وحدت' از جمله برنامه های شاخص سال 1396 توسط تبلیغات اسلامی استان بود.
رئیس اداره ی امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: این برنامه در محافل انس با قرآن و با حضور اهل تشیع و تسنن با محور اتحاد قرآنی در 6 شهرستان چالدران، خوی، سلماس، پیرانشهر، بوکان و مهاباد برگزار شد.
وی اظهارکرد: در سال گذشته اجرای طرح 'وحدت، شاهرگ جهان اسلام' نیز مورد توجه قرار گرفت و در قالب آن کارگاه های آموزشی با حضور نخبگان جامعه اعم از روحانیان تشیع و تسنن، مربیان و مدیران قرآنی در سطح شهرستان های ارومیه، خوی، نقده، تکاب، میاندوآب و شاهین دژ برگزار شد.
جعفرزاده با بیان اینکه حفظ قرآن کریم در اولویت فعالیت های قرآنی سال 1396 قرار گرفته بود، اظهار کرد: شناسایی، ساماندهی و حمایت از جلسات ثابت و تخصصی حفظ قرآن کریم طی سال گذشته انجام شد که امید می رود بازخورد مثبت این رویکرد در سال جدید مشاهده شود.
به گزارش ایرنا همنشینی با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصیرت انسان را بالا می برد و سبب می شود که انسان از آیات دلنواز بهره گیرد و در فضای عطرآگین قرآنی نفس بکشد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.