معصوم فصیح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه میزان صید انواع ماهی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است، اظهار کرد: این مقدار صید شامل 13 گونه انواع ماهی از جمله کپور، فیتو فاک، امور، بیک هد، زردپر، سیم، ماش، سوف و کاراس است.
فصیح با اشاره به فعالیت تعاونی های صید در این منطقه، گفت: 386 نفر در قالب 2 تعاونی طی فصل صید در دریاچه سد ارس فعالیت می کنند.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی برای رهاسازی سه میلیون و 200 هزار قطعه گونه کپور در دریاچه پشت سد ارس، اظهار کرد: این مقدار قطعه ماهی در آبان سال جاری رهاسازی می شود.
وی افزود: در سال گذشته نیز سه میلیون قطعه ماهی با وزن پنج تا 10 گرم در این منطقه رها شده بود.
وی با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهیان به صورت رایگان از طرف دولت جهت حفظ ذخایر آبزیان و اشتغال پایدار اعضای تعاونی ها انجام می شود، بیان کرد: در صورت نیاز تعاونی ها تسهیلات کم بهره بانکی به متقاضیان اعطا می شود.
به گزاش ایرنا، دریاچه پشت سد ارس تنها منبع تولید و صید گونه با ارزش شاه میگوی آب های شیرین در کشور است که سالانه افزون بر 250 تن از این گونه با ارزش به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر می شود.
دریاچه پشت سد ارس با 15 هزار هکتار وسعت بزرگترین دریاچه پشت سد در ایران است که به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
سد ارس که بر روی رودخانه مرزی ارس ساخته شده در 285 کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی (ارومیه) قرار گرفته که یک نیروگاه برق 40 مگاواتی مشترک نیز در آن فعال است.
پلدشت در داخل محدوده منطقه آزاد تجاری و صنعتی منطقه ماکو قرار گرفته و ظرفیت های گردشگری قابل توجهی در امتداد مرزهای ایران با جمهوری نخجوان دارد و رودخانه ارس و گمرک پلدشت از ظرفیت های بزرگ این شهرستان به شمار می رود.
3214/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.