جعفرصادق اسکندری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت بالای بخش معدن در خوی می‌توان با راه اندازی این پارک بین المللی و جذب سرمایه گذاری، گام های بلندی برای اشتغالزایی در این شهرستان برداشت.
وی همچنین با تاکید بر اینکه معدن یکی از مؤلفه های توسعه خوی به شمار می رود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته از این ظرفیت طبیعی استفاده حداکثری نشده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه معدنی خوی و ایجاد اشتغال در این بخش را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش ایرنا راه اندازی پارک تخصصی فرآوری سنگ به جلوگیری از خام ‌فروشی و اشتغالزایی در خوی منجر می شود اما به گفته مسئولان محلی ماشین آلات معادن این شهرستان نیز باید نوسازی شود.
در زمان حاضر 9 واحد سنگبری در خوی فعال بوده که عمر ماشین‌آلات هشت واحد از آنها بیش از 10 سال است و نیاز مبرم به بازسازی و نوسازی دارد.
سه طرح سنگبری و 2 طرح دانه بندی سیلیس با بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در ناحیه صنعتی ایواوغلی خوی در دست اجراست که با بهره ‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از 60 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
بخش معدن در آذربایجان غربی هم از نظر تنوع و هم میزان ذخایر دارای اهمیت فراوانی است و می تواند به عنوان یک موتور محرکه در توسعه استان نقش ایفا کند.
3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.