احد هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مساجد شهید مهدی سلیمانی، یا زهرا (س)، اسماعیل بیگ، حضرت علی اکبر و یوردشاهی در ارومیه، مساجد حضرت علی اکبر، امیرالمومنین (ع) و ولیعصر (عج) در تکاب و مساجد امام جعفر صادق (ع) و امام زمان (عج) در نقده نمایش های جشنواره چهل فانوس را میزبانی می کند.
وی اضافه کرد: نمایش بوی یاس به کارگردانی سمیه پروین در تاریخ 27 فروردین سال جاری در مسجد حضرت علی اکبر شهرک گلمان ارومیه برگزار خواهد شد و هفت نمایش دیگر نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا و در حضور امام جماعت مساجد اجرا می شود.
وی ادامه داد: 'محرمانه' به کارگردانی سهیل شلیله، برادری به کارگردانی سالار تیموری، عروسی به کارگردانی علی عاملی، پرده عشق به کارگردانی سعید صلحی و بازگشت به کارگردانی رضا محمدخانی از ارومیه در جشنواره تئاتر چهل فانوس حضور دارد.
هوشمند بیان کرد: 'گنبد سبز عاشقی' به کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از نقده و 'روبه' به کارگردانی حجت قاسم نژاد از تکاب نیز در این جشنواره حضور دارد.
وی افزود: شناسایی هنرمندان و استعدادهای ناب در مساجد، تشکیل گروه های نمایشی در جهت ترویج ارزش های دینی، احیای تئاتر مردمی در مساجد، ایجاد جریان فرهنگی و ترویج هنر نمایش سالم و اخلاقی در بین عموم مردم، زنده نگه داشتن گروه های فعال تعزیه و نمایش های میدانی در مساجد و ایجاد انگیزه و تشویق گروه های هنری از اهداف برگزاری این جشنواره است.
به گزارش ایرنا دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد در دی سال 1396 زیر نظر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری آذربایجان غربی راه اندازی شد و پیش از این 2 نمایش را در پنج مسجد ارومیه اجرا کرده است.
آینده تئاتر متعهد کشور با سرمایه گذاری در تئاتر مردمی بچه های مسجد و تربیت نسل جدید هنرمندان تضمین می شود.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.