به گزارش ایرنا تقی کهوریان روز سه شنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه افزود: فردا /چهارشنبه/ با تزریق گاز به خط انتقال، انشعاب گاز ایستگاه برقرار می شود و جاده دسترسی به ایستگاه نیز تا 25 فروردین ماه جاری با آسفالت ریزی به پایان می رسد.
وی اظهار کرد: همچنین انشعاب های آب و برق ایستگاه حداکثر تا پایان ماه جاری برقرار می شود و این امر آخرین گام برای افتتاح این ایستگاه به شمار می رود.
وی با انتقاد از تعلل پیمانکار در شروع احداث سینی دوار در ایستگاه و اثرگذاری آن در تعویق افتتاح راه آهن مراغه - ارومیه بیان کرد: با وجود هماهنگی ها و اقدامات انجام شده برای تکمیل این طرح، بر اساس زمان بندی که مسئولان ارشد وزارتخانه راه و شهرسازی اعلام کرده بودند، متاسفانه پیمانکار در اجرای بخش سینی دوار که بخش نهایی و مهمترین مرحله از تکمیل خط آهن بوده، تعلل کرده است و باید پاسخگو باشد.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی مقرر بود تا بخش سینی دوار با بهبود شرایط جوی شروع و در فروردین ماه با اتمام پروژه، امکان بهره برداری از قطار باری فراهم شود.
کهوریان گفت: همچنین قرار بود پس از انجام تست های فنی در مسیر راه آهن احداثی و تکمیل سیستم های مخابراتی از خرداد سال جاری قطار مسافربری به ایستگاه ارومیه وارد شود.
وی افزود: خط آهن مراغه به ارومیه به طول 182 کیلومتر است که تاکنون 84 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و پیشرفت کلی طرح 95.69 درصد است.
وی اضافه کرد: برای تکمیل این خط آهن یکهزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
به گزارش ایرنا، ساختمان ایستگاه راه آهن ارومیه 96.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با برقراری انشعابات قابل بهره برداری خواهد بود.
با تاخیری که در اجرای سینی دوار از سوی پیمانکار پروژه به وجود آمده و براساس اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی انتظار می رود شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور باید پیگیری جدی و لازم را در این خصوص انجام دهد.
سینی دوار لوکوموتیو در ایستگاه های راه آهن و کارگاه های تعمیراتی جهت تعویض جبهه لوکوموتیو یا ارسال آن به خطوط مختلف استفاده می شود و باعث می شود زمان مانور تا حد زیادی کاهش پیدا کند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.