کامران علیزاده آذر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی ادارات حفاظت محیط زیست و به مناسبت 13 فروردین و روز انس با طبیعت این تعداد کیسه زباله در هفت خروجی این شهرستان میان شهروندان و مسافران نوروزی توزیع می شود.
وی با بیان اینکه این اقدام گامی در تقویت مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست است، اظهار کرد: روز بعد از سیزده بدر نیز تمام کارکنان شهرداری بصورت تیم های جمع آوری زباله در حاشیه شهر و مکان هایی که به علت ازدحام جمعیت زباله تجمع شده اقدام به جمع آوری زباله می کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به راه اندازی گشت سیار ویژه روز 13 فروردین توسط نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست، افزود: 2 تیم چهار نفره به همراه 9 تشکل مردمی داوطلب برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین حفاظت از سرمایه های طبیعی شهرستان بصورت سیار اقدام به گشت زنی می کنند.
فاروق سخنور همچنین ادامه داد: به شهروندان توصیه می شود برای پاک نگهداشتن طبیعت زباله ها را در کیسه های زباله ریخته و آنها را به محل جمع آوری زباله منتقل کنند.
وی همچنین با تاکید بر توجه مردم برای جلوگیری از قطع کردن درختان و آتش زدن بوته ها و همچنین اطمینان نسبت به خاموش شدن صد در صد آتش ایجاد شده، افزود: حفاظت از فضای سبز و محیط زیست و جلوگیری از آتش سوزی با همکاری مردم محقق می شود.
سخنور یاد آور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تعدی به عرصه های طبیعی و محیط زیست مراتب را با شماره های رایگان 1540 در سراسر شهرستان مهاباد اطلاع رسانی کنند.
به گزارش ایرنا سیزدهم فروردین ماه هر سال، روز پایان جشن های نوروزی است که در این روز، مردم بنا بر سنتی فرهنگی، از خانه ها بیرون می آیند و به دشت و صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها بگذرانند.
این روز در تقویم رسمی کشورمان با عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است.
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در یک منطقه سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.