به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه این خسارت ها به محصولات زراعی، باغی، تأسیسات و محصولات دامی، شیلاتی و گلخانه ای، تأسیسات زیربنایی و منابع آبی و منابع طبیعی بوده است، افزود: ریزش گل و کنده شدن بوته ها، کنده شدن گل و تنه درختان، خسارت ابنیه و از بین رفته محصولات، تخریب گیاهان دارویی و تخریب تأسیسات آبرسانی از جمله خسارت های وارد شده به محصولات کشاورزی هستند.
وی با بیان اینکه محصولات زراعی در سطح ۵ هزار هکتار متحمل ۲۰ درصد خسارت شده اند، اضافه کرد: برآورد اولیه خسارت وارد شده که محصولات زراعی استان بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال است.
کریم زاده به خسارت ۳۰ درصدی وارد شده به محصولات باغی استان اشاره و اظهار کرد: طبق برآورد اولیه، معادل ۴۴ هزار میلیارد ریال خسارت به ۴ هزار هکتار از باغات استان در اثر تندباد هفته جاری وارد شده است.
این مسئول با اشاره به خسارت ۳۵ هزار میلیارد ریالی در بخش تأسیسات و محصولات دامی و شیلات استان، افزود: به ۲۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان، خسارتی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال بر اثر این تندباد وارد شده است. همچنین خسارت وارد شده به تأسیسات زیربنایی و منابع آبی استان نیز ۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 890466
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.