محمد اقوامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 12 هزار و 57 فقره پرونده در سه بخش کالا وخدمات، بهداشت و دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شده که پس از رسیدگی و صدور حکم مختومه شده اند.
وی اضافه کرد: طبق این آمار، هر هفته بیش از 230 پرونده تعزیراتی در شعب این نهاد مورد رسیدگی قرار گرفته که نشان از تلاش بی وقفه قضات برای صدور سریع آرا در این بخش دارد.
وی اظهار کرد: برای این تعداد پرونده پس از رسیدگی 2 هزار و 577 میلیارد ریال جزای نقدی صادر شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته پرونده های رسیده به شعب تعزیرات در کمترین زمان ممکن و در میانگین زمانی 10 روزه مورد رسیدگی قرار گرفته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال گذشته 34 موسسه پزشکی غیر مجاز در استان غربی توقیف شده است، گفت: این موسسات پزشکی غیرمجاز بیشتر در زمینه دندانپزشکی فعالیت داشتند که تعطیل و تمامی وسایل و آلات پزشکی آنها به نفع دولت ضبط شد.
اقوامی افزود: همچنین با توجه به ضوابط قانونی پیش بینی شده در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مجازات های سنگین برای متخلفان و مجرمان قاچاق کالا و ارز در سال گذشته، 138 دستگاه خودرو حامل قاچاق ضبط شد.
وی ادامه داد: از این تعداد خودروی ضبط شده 57 دستگاه خودرو متعلق به خود قاچاقچیان کالا بوده که به نفع دولت ضبط و برای 81 دستگاه که متعلق به متهمان قاچاق نبوده به ازای ارزش ریالی خودرو جزای نقدی صادر شده است.
وی اضافه کرد: درج نکردن قیمت، قاچاق کالا و ارز، گرانفروشی در کالا و خدمات عمده تخلفات گزارش شده به تعزیرات حکومتی استان طی سال گذشته در حوزه کالا و خدمات بوده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز است و سالانه هزاران پرونده در این خصوص در تعزیرات حکومتی استان بررسی و حکم آن صادر می شود.
تخلفات مربوط به قاچاق کالا و همچنین تخلفات بخش های کالا و خدمات و بهداشت و درمان به شعبات تعزیرات حکومتی ارجاع می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.