به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عسگر فعال آذر روز پنجشنبه در همایش علمای اهل شیعه و سنی جنوب آذربایجان غربی که در مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: ایمان، اخلاق، سعه صدر، رافت و شفقت چهار ابزار رسالت برای علمای شیعه و سنی به منظور ایجاد اخوت هرچه بیشتر و اتحاد بین صفوف مسلمانان است.
حجت الاسلام فعال آذر با بیان اینکه پیامبر نسبت به همگان رئوف و مهربان بود، اظهار کرد: پیامبر اسلام محور وحدت و زبان مشترک بین تمام مسلمانان است.
نویسنده و مترجم اهل ترکیه که میهمان ویژه این همایش بود نیز با بیان اینکه مستکبران و دشمنان اسلام به دنبال تقویت قومیت گرایی هستند، گفت: استکبار جهانی بدنبال ایجاد تفرقه بنام مذهب و قومیت است.
سید جودی با اشاره به عملکرد امام خمینی (ره) در عزت بخشیدن به جهان اسلام، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با تکیه بر مردم در مقابل ظلم ایستاد و نام خود را به عنوان دلسوز جهان اسلامی در تاریخ جاودان کرد.
این کارگردان و مستندساز با اشاره به اقدامات خرابکارانه رژیم سعودی در منطقه، بیان کرد: اینکه کشوری مسلمان همچون عربستان بیش از 410 میلیارد دلار در طرح های ضد اسلامی سرمایه گذاری کند، نشانگر عمق فاجعه نفوذ دشمنان در جهان اسلام است.
وی جمهوری اسلامی ایران را الگویی برای کشورهای اسلامی و آزاده دانست.
جودی همچنین با اشاره به متعلق بودن قدس به مسلمانان، گفت: صهیونیست دست های خود را به خون مسلمانان فلسطینی آلوده کرده و هرگز نخواهد توانست با زور و ستم به سرزمین مسلمانان تسلط یابد.
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به آیاتی از قرآن و سوره آل عمران، گفت: کتاب آسمانی قرآن همواره مسلمانان را به صلح و تمسک به دین مبین اسلام دعوت کرده است.
حجت الاسلام محمد داداش زاده ادامه داد: زمانی اتحاد به اسلام محقق می شود که علما و مسلمانان آگاه در راستای اقدامات وحدت آفرین قدم بردارند.
وی همچنین اعلام کرد اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی آمادگی کامل برای حمایت از طرح و برنامه های فرهنگی وحدت آفرین دارد.
امام جمعه مهاباد نیز در این همایش با بیان اینکه دشمنان از واژه های شیعه و سنی استفاده ابزاری می کنند، گفت: اختلاف بین شیعه و سنی، نفوذ استکبار جهانی در بین مسلمانان را بیشتر می کند.
ماموستا قادر سهرابی با تاکید بر ضرورت همدلی و اتحاد بین جوامع اسلامی، گفت: دشمنان اسلام از هرگونه اختلاف و تفرقه بین ما به سود منافع خودشان استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال اسلام ستیزی و ایران هراسی در جهان است، گفت: تمرکز بر اختلاف بین مذهبی وحدت شکن است.
امام جمعه اهل سنت نقده نیز در این همایش گفت: آمریکا با تشکیل انواع گروهک های تروریستی در منطقه خواهان تفرقه و دشمنی بین مذاهب اسلامی است.
وی با تاکید شناسایی دشمنان و دوستان واقعی اسلام، اظهار کرد: اتحاد باید بگونه ای باشد که تلبیغات برای تفرقه افکنی بین شیعه و سنی در بین مسلمانان تاثیری نداشته باشد.
به گزارش ایرنا نخستین همایش یک روزه علمای اهل تسنن و تشیع جنوب آذربایجان غربی با عنوان' هم اندیشی سفیران وحدت اسلامی ' امروز /پنجشنبه/ در تالار اداره تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد.
در این همایش امامان جمعه مهاباد، بوکان، نقده و مسئولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان های جنوب آذربایجان غربی شرکت کردند.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.