به گزارش ایرنا حسن شعبانی روز سه شنبه در بازدید از واحد های مسکونی بهسازی شده در روستای گل اشاقی این شهرستان افزود: از ابتدای سال جاری 300 واحد در این شهرستان بهسازی شده و 200 واحد نیز در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه 31 درصد واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان مقاوم سازی شده است، اضافه کرد: بنیاد مسکن این شهرستان علاوه بر بهسازی واحدهای مسکونی روستایی، یکهزار و 500 واحد مسکونی را در شهرهای چالدران و آواجیق مقاوم سازی کرده است.
وی اظهار کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی پنج درصد و با بازپرداخت 15 ساله است و همه روستاییان می توانند از این تسهیلات با مبالغ 200 و 180 میلیون ریال بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا روستاییان این شهرستان می توانند برای استفاده از تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی به بنیاد مسکن چالدران مراجعه کنند.
در مجموع هفت هزارو 150 واحد مسکونی روستایی در شهرستان چالدران وجود دارد که 31 درصد آن مقاوم سازی شده است.
در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار است و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
2093/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.