بخشدار بخش سیمینه در حاشیه افتتاح این طرح ها به خبرنگار ایرنا گفت: طرح آموزشی شامل مدرسه 6 کلاسه روستای 'حسین مامه' در زمینی به مساحت 775 متر با 700 میلیون ریال هزینه توسط بنیاد برکت ساخته شده است.
جمال محمدی ادامه داد: این مدرسه نهمین مدرسه ساخته شده توسط بنیاد برکت وابسته به دفتر مقام معظم رهبری است که در شهرستان بوکان به بهره برداری می رسد.
وی افزود: با ساخت این مدرسه برای 62 دانش آموز این روستا فضای مناسب و استاندارد فراهم شد.
محمدی ادامه داد: گاز رسانی به روستای 'گل مرزنگ' این بخش نیز در پنجمین روز از دهه فجر امسال انجام شد که برای اجرای این طرح 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: مرکز ایستگاه آتش نشانی رحیم خان سیمینه به ماشین آلات آتش نشانی تجهیز و برای تجهیز این مرکز 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.
بخشدار بخش سیمینه بوکان افزود: ساختمان مرکز سلامت روستای رحیم خان نیز با زیر بنای 550متر مربع 650میلیون ریال افتتاح شد.
** 40روستای شهرستان بوکان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند
فرماندار بوکان در آئین افتتاح گاز رسانی به روستای گل مرزنگ گفت: تا چند سال آینده بیشتر روستاهای شهرستان بوکان از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و این موضوع توسعه و آبادانی روستاها را به دنبال دارد.
جمال خسروی ادامه داد: شهرستان بوکان به نسبت متوسط استانی از لحاظ گاز رسانی روستایی در وضعیت خوبی قرار ندارد ولی مسئولان تلاش می کنند که این کمبود ها را جبران کنند.
وی اضافه کرد: با افتتاح طرح های گازرسانی در دهه مبارک فجر تعداد روستاهای گاز رسانی شده شهرستان بوکان به 42 روستا افزایش می یابد.
فرماندار بوکان بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در 2سال آینده بیش از 80درصد روستاهای این شهرستان گاز رسانی خواهند شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان بوکان دارای 2بخش مرکزی و سیمینه است .
این شهرستان دارای 251 هزار نفر جمعیت است که 191 هزار نفر آن در شهر و بقیه در روستاها ساکن هستند.
7510/2093
خبر: محمد ادیب ** تنظیم: پیمان پاکزاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.