یک مدرس دانشگاه گفت: استفاده مفرط از فضای مجازی ،باعث افزایش پرخاشگری در جوانان می شود.

 سید محمد صالحی ، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: معطوف کردن قوای فکری و انرژی انسانی و محدود کردن نیروها در فضای مجازی ، پرخاشگری و خستگی روحی را در بردارد که امروزه استفاده مفرط از فضای مجازی یکی از دلایل افزایش پرخاشگری در جوانان بشمار می آید.

 وی با اشاره به اینکه پرخاشگری همان رفتار نامتعادل فرد در برابر دیگران و کاهش آستانه تحمل و اختلال در سیستم عصبی است خاطر نشان کرد: متاسفانه براساس امار ایران جزء کشورهای پرخاشگر، عصبی و بداخلاق تعریف شده است.

این روانشناس به ضرورت فرهنگسازی در جامعه برای رفع این آسیب اجتماعی افزود: نباید در مقابل پیشرفت تکنولوژی جبهه  گرفت، بلکه باید نحوه درست استفاده کردن از آنان را یاد گرفته و فرهنگ استفاده صحیح از تکنولوژی های جدید را در جامعه رواج دهیم تا شاهد این چنین مشکلات اجتماعی نباشیم.

 وی در خصوص علل پرخاشگری تصریح کرد: عدم دریافت پاسخ برای نیازها و مطالبات تدریجی یکی از عواملی است که اگر انسان جوابی برای این نیازها نیابد دچار پرخاشگری خواهد شد، همچنین آسیب پذیری به دلیل سرکوب های غریزی و جنسی، کمبودهای عاطفی و تحقیر از جمله زیر شاخه های این علت هستند که هریک به نوبه خود باعث ایجاد یا افزایش پرخاشگری در فرد می شوند.

این مدرس دانشگاه کمبودهای عاطفی را یکی دیگر ازعلل پرخاشگری و بروز اسیب های اجتماعی دیگر عنوان کرد و افزود: عوامل مختلف فردی، عدم پایبندی به آموزه های دینی، اشفتگی کانون خانواده، طرد شدن از اجتماع و بیکاری و فقرا از علل دیگر پرخاشگری و بروز اسیب های اجتماعی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.