مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی عصر روز شنبه در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: تعهد این نهاد برای اشتغال جامعه هدف در استان یکهزار و 42 نفر بود که تاکنون یکهزار و 27 نفر شامل 98.5 درصد تحقق یافته است.
سعید فریور اضافه کرد: تا پایان سال نیز 1.5 درصد باقی مانده که 15 نفر را شامل می شود، تحت پوشش طرح اشتغال قرار می گیرند تا زمینه تحقق 100 درصد اشتغال مددجویان فراهم شود.
وی افزود: توانمندسازی جامعه هدف یکی از عوامل اصلی در کاهش بیکاری است و می تواند در ارتقای شاخص های حمایتی بهزیستی نیز مفید باشد.
وی بیان کرد: همدلی و همکاری نهادها در ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در رشد سطح معیشت جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد تاثیر گذار است.
وی اظهار کرد: اشتغال و مسکن 2 نمود عینی فعالیت های بهزیستی در استان به شمار می رود و سازمان بهزیستی نیز تاکید ویژه ای بر روی این 2 اصل دارد و اعتبارات خوبی به این حوزه ها اختصاص داده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی نیز در این آئین گفت: در سال جاری برای سه هزار و 450 نفر از افراد تحت پوشش این نهاد اشتغال ایجاد شده است.
عزیز سهندی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 625 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در آذربایجان غربی پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: 95 درصد طرح های اشتغال زایی کمیته امداد و بهزیستی استان به مدد نظارت بر این طرح ها فعال است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تاکید ما بیشتر بر روی مناطق مرزی و اشتغال مرزنشینان است، افزود: 54 درصد طرح های خوداشتغالی کمیته امداد استان در روستاها به ویژه روستاهای مرزی در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه تولیدات خوداشتغالی و مشاغل خانگی کمیته امداد و بهزیستی آذربایجان غربی در 21 غرفه در سالن بهزیستی ارومیه برپا شده است.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.