امام جمعه ماکو گفت: نباید تشکّل های دانشجویی و دانشجویان بازیچه جریان‌های سیاسی شوند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز جمعه این هفته ماکو با بیان اینکه نباید تشکّل های دانشجویی و دانشجویان بازیچه جریان‌های سیاسی شوند تصریح کرد: جوانان در عین حال با بصیرت در این عرصه حضور داشته باشند و اقداماتی در جهت تقویت بنیه سیاسی کشور نقش ایفاکنند.

امام جمعه شهرستان ماکو جوانان امروزی را به عنوان افسران جنگ نرم دانست و افزود: همانگونه که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران جوانان را به سه اصل تعهد، تحصیل و حضور آگاهانه در سیاست تشویق می کنند، جوانان وظیفه خطیری در این خصوص دارند.

حجت الاسلام رنجبری وی در بیان کوتاه و تحلیلی بر بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در هفته‌ای که گذشت گفت: استکبار جهانی امروزه در منطقه مثلث شومی تشکیل داده است ولی شاهد آن هستیم که روز به روز به مرحله شکست نزدیک می‌شود.

وی افزود: ایادی استکبار و کودک‌کش که دست در تشکیل گروه پلید داعش داشتند امروزه در صدد انتقال آنها به کشور افغانستان هستند.

امام جمعه شهرستان ماکو در ادامه با اشاره به اینکه حقوق بشر و سازمان ملل باید بر بحث های جدی تر همانند کشته شدن کودکان مظلوم در یمن ورود کنند، اظهار کرد: بیش از یک میلیون کودک در یمن از سوء تغذیه و مشکلات حاد تغذیه جان خود را از دست دادند.

وی بحث اسراف از سوی ایرانیان را در مقایسه با آمار جهانی رضایت بخش ندانست  و با بیان اینکه متاسفانه در مصرف سالیانه نان، ۶ برابرِ آمار جهانی نان مصرف می کنیم گفت: همچنین در مصارف برق، آب، گاز نیز نسبت به استاندارد جهانی سه برابر بیشتر مصرف می کنیم که باید تدابیری در این خصوص اعمال شود.

حجت الاسلام رنجبری در خطاب به مسئولین ادارات دولتی تاکید کرد: ادارات دولتی در بخش مصرف کاغذ، گاز ،برق باید تدابیری بیاندیشند و در روزهای تعطیلات اداره از مصرف گاز بکاهند.

امام جمعه شهرستان ماکو ضمن فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: در این دهه باید واقعیت و دستاوردهای نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بازخوانی شود.

حجت الاسلام رنجبری بر رونق مساجد تاکید کرد و گفت: یکی از دستاوردهای شایسته انقلاب اسلامی ایران مساجد است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.