رضا نقی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 2 هفته گذشته و با اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در آذربایجان غربی، بیش از سه هزار طرح برای دریافت تسهیلات اشتغالزا به دبیرخانه ارسال شده که پس از بررسی تعدادی از آنها با اعطای تسهیلات به هشت طرح موافقت شده است.
وی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در آذربایجان غربی حدود چهار هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است که بخش قابل توجهی از آن در کمیته های استانی و بخش کمی نیز به صورت متمرکز توزیع می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در هفته های آینده سرعت رسیدگی به طرح ها در کمیته مربوطه برای تصویب و اعطای تسهیلات شتاب بیشتری می گیرد، بیان کرد: افرادی که تمایل دارند تا طرح های خود را برای تصویب ارائه دهند می توانند به سایت سامانه کارا به نشانی http://kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و لینک مربوط به اشتغال پایدار روستایی و عشایری را انتخاب کنند.
به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری در آذربایجان غربی ساکن است؛ این استان 2 هزار و 800 روستا دارد که از این تعداد 2 هزار و 100 روستا بالای 20 خانوار است.
آمار دقیقی از میزان بیکاری روستایی و عشایری در آذربایجان غربی وجود ندارد.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.