جواد جبارزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره برداری از 2 واحد تولیدی شامل تولید قطعات بتنی و کشتارگاه مرغ با 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری و آبرسانی به 9 روستا شامل مجتمع آب روستایی حمزه کندی، حبشی، آغ اسماعیل، شناتال، کاپیک، بلقزن، گرماویچ، ماته خربه، کاپیک با 2 میلیارد ریال هزینه که از سالیان گذشته در حال آماده سازی بود امسال به برکت دهه فجر و با تلاش دولت تدبیر وامید افتتاح می شود.
جبارزاده ادامه داد: بهره برداری از 90 طرح عمران روستایی که توسط دهیاری های بخش مرکزی و کوهسار با 50 میلیارد ریال هزینه به اجرا گذاشته شده است از دیگر طرح‌های عمرانی این طرح به شمار می رود.
سرپرست فرمانداری سلماس با بیان اینکه خدمات ارائه شده و طرح ‌های عمرانی در همه نقاط شهرستان اجرا می‌شود، افزود: توزیع عادلانه امکانات در همه نقاط کشور و در دورافتاده ‌ترین نقاط از برکت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی تعداد خانوار برخوردار از طرح‌های اجرا شده در مناطق روستایی را 60 هزار خانوار عنوان کرد و یادآور شد: مبلغ 100‌ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی به این طرح‌ها اختصاص یافته است.
به گفته جبارزاده 90 طرح عمران روستایی در بخش های مرکزی و کوهسار با 50 میلیارد ریال هزینه، 6 طرح عمران شهری سلماس و تازه شهر با 10 میلیارد ریال هزینه، احداث سه باب خانه بهداشت روستایی با پنج میلیارد ریال هزینه، احداث یک باب مدرسه 9 کلاسه با 13 میلیارد ریال هزینه و ایجاد ایستگاه سنجش گرد و غبار در بستر دریاچه ارومیه با یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه از دیگر طرح های آماده بهره برداری در سلماس است.
وی اضافه کرد: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 23 روستای بخش کوهسار سلماس با 320 میلیارد ریال اعتبار و آغاز عملیات اجرایی 6 باب مدرسه 2 الی 6 کلاسه با 47 میلیارد ریال اعتبار از طرح های شاخص آماده کلنگ زنی در سلماس به شمار می رود.
جواد جبارزاده از برپایی نمایشگاه توانمندی های زنان، نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس، سیر تاریخی انقلاب و برگزاری همایش‌های مختلف خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری مراسم های گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی متقارن با ایام فاطمیه بوده، برنامه های مذهبی و تمامی برنامه ها با رعایت تمامی جوانب برگزار خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: نواختن زنگ انقلاب در کلیه مدارس سطح شهرستان، گلباران تمثال مبارک حضرت امام (ره)، افتتاح نمایشگاه های هنری و روز شمار انقلاب از دیگر برنامه هایی است که در دهه فجر امسال در سلماس برگزار می شود.
به گفته سرپرست فرمانداری سلماس، در مجموع برگزاری بیش از 300 برنامه متنوع برای ایام الله دهه فجر در سلماس پیش بینی شده است.
جبارزاده افزود: 3 ستاد فرعی و بیش از 23 کمیته تخصصی و کاربردی و در قالب ستاد بزرگداشت دهه فجر مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های دهه فجر این شهرستان را بر عهده دارد.
به گزارش ایرنا با پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به عرصه های سازندگی و پیشرفت، شتاب بیشتری به خود گرفته و در همین راستا بهبود زیرساخت های شهری و مدیریت منابع اقتصادی و انسانی برای نوسازی و توسعه ی شهرها در اولویت کارهای دولت های پس از انقلاب اسلامی قرار گرفته است.
شهرستان سلماس نیز از این تلاش ها و اقدامات بی دریغ مسئولان کشوری و استانی در جهت توسعه و بالندگی بهره مند شده و امسال نیز همچون سال های گذشته، در دهه ی فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های عمرانی و خدماتی زیادی در این شهرستان هستیم.
7156/3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.