امام جمعه ارومیه گفت: سنت قرض الحسنه در جامعه تقویت شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه در خصوص توجه به موضوع قرض الحسنه بر لزوم اشاعه و تقویت هر چه بیشتر این فرهنگ تاکید کرد و افزود: قرض الحسنه سنتی است که مردم به این امر بیشتر توجه کنند؛ اگرچه به دلیل برنامه های که دشمن داشت حرمت موضوع قرض الحسنه کمتر شده و مردم به سوددهی عادت کردند،اما امر پسندیده قرض الحسنه در جامعه تقویت شود.

وی با تاکید براینکه ایام دهه فجر باید گرامی داشته شود تصریح کرد: در ۲۲ بهمن ۵۷ طومار سلطنت پهلوی در هم آمیخته شد که در آن دوران کشور ایران مستعمره امریکا بود اما هم اکنون امریکا هیچ دخالتی نمی تواند در کشور داشته باشد و این بسیار اتفاق بزرگی است.

امام جمعه ارومیه در خصوص تاثیر آذربایجان غربی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد: در ۲ بهمن 57 حکومت پهلوی به دلیل خشم از مردم انقلابی و علما به مسجد اعظم حمله کرده و مردم مسلحانه به دفاع از مسجد اعظم به رهبری حجت السلام حسنی پرداختند.

وی افزود: افرادی که امانتدار و اهل نماز اول وقت باشند کسانی خواهند بود که به بهشت خواهند رفت و ملائکه ها در صف برای احترام آنها خواهند ایستاد.

حجت الاسلام قریشی در خصوص اهمیت خانواده تصریح کرد: دستور خداوند این است که مسلمان مومن با اعضای خانواده با احترام و با متانت صحبت کند و کسی که با خانواده بد صحبت کند یعنی این فرد تربیت دینی ندارد.

وی ادامه داد: در زندگانی باید معمول بوده و افراط و تفریط نباشد و اگر اهل زندگی معمولی باشد این فرد اهل ایمان است.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.