رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر، 20 واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، 20 واحد تولیدی در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح و یک پروژه ملی نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه از این 20 پروژه، 9 پروژه در ارومیه به مرحله بهره‌برداری رسیده است تصریح کرد: واحد تولیدی ظروف فولادی و آهنی با گنجایش بیش از 20 لیتر با ظرفیت تولید سالانه هزار تن، سرمایه 10 میلیارد ریال و اشتغال 12 نفر افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن، واحد تولیدی بسته‌بندی تخم‌مرغ با ظرفیت 600 تن در سال و با سرمایه 10 میلیارد ریال و اشتغال 12 نفر نیز به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

وی از افتتاح واحد تولیدی ژله‌های قنادی در ارومیه خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت تولید سالانه این واحد 100 تن در سال بوده که برای چهار نفر زمینه اشتغال فراهم کرده و برای راه‌اندازی آن 6 میلیارد ریال هزینه شده است.

اسکندری بیان کرد: علاوه بر آن، افتتاح واحد تولیدی محصولات پلاستیکی با ظرفیت تولید سالانه 280 تن با سرمایه 11 میلیارد ریال و اشتغال 10 نفر نیز پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به افتتاح واحد تولیدی انواع بستنی بر پایه شیر، اظهار کرد: ظرفیت سالانه این واحد هزار تن در سال و اشتغال هفت نفر است و با هزینه 29 میلیارد ریالی به مرحله بهره‌برداری در ایام دهه فجر رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از افتتاح واحد تولیدی خمیرپیتزا نیز خبر داد و افزود: در این واحد تولیدی که برای 10 نفر زمینه اشتغال فراهم کرده، 20 میلیارد ریال هزینه شده و ظرفیت تولید سالانه آن 500 تن است.

وی گفت: علاوه بر آن، واحد تولیدی انواع غذاهای آماده و نیمه آماده کنسروی با ظرفیت تولید 340 تن در سال و سرمایه 10 میلیارد ریالی و اشتغال 15 نفر در ایام دهه فجر در ارومیه افتتاح می‌شود.

اسکندری اظهار کرد: از سایر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر در ارومیه می‌توان به شرکت رادیاتور فولادی سیستم حرارتی با ظرفیت یک هزار و 800 تن، سرمایه 12 میلیارد ریال و اشتغال 15 نفر اشاره کرد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی یک طرح ملی در ارومیه بیان کرد: در این رابطه واحد تولیدی کامیونت با ظرفیت تولید 500 دستگاه در سال و 182 میلیارد ریال سرمایه و اشتغال‌زایی برای 137 نفر در ایام دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان بوکان گفت: در این شهرستان چهار پروژه شامل واحد تولیدی برش انواع سنگ مرمریت و تراورتن با ظرفیت تولید سه هزار تن، سرمایه 26 میلیارد ریال و اشتغال هفت نفر صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر واحد سازنده تریلرهای کشاورزی با ظرفیت تولید 60 دستگاه در سال، 26 میلیارد ریال سرمایه و 15 نفر اشتغال نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

اسکندری از افتتاح واحد تولیدی اتاق بار کامیون با ظرفیت تولید 50 عدد در سال و با سرمایه 10 میلیارد ریال و اشتغال 6 نفر در بوکان خبر داد و افزود: همچنین افتتاح واحد تولیدی انواع تابلوهای فلزی راهنمای ترافیک با ظرفیت تولید 800 تن در سال پیش بینی شده است.

وی به پروژه‌های قابل افتتاح در تکاب اشاره کرد و گفت: در این زمینه واحد برش انواع سنگ تراورتن با سرمایه 23 میلیارد ریال و ظرفیت تولید 15 هزار تن در سال و نیز واحد تولیدی آسفالت با ظرفیت 80 هزار تن در سال افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به پروژه شاهین‌دژ اشاره کرده و تصریح کرد: واحد تولیدی مواد غذایی سوغاتی یک پروژه ملی بوده که با سرمایه 380 میلیارد ریال آماده اشتغال برای 200 نفر است.

وی با بیان اینکه دو پروژه نیز در میاندوآب راه اندازی می شود اظهار کرد: این پروژه ها شامل پروژه ملی فرش ماشینی و نیز واحد بسته بندی تخم مرغ با ظرفیت تولید سالانه یک هزار و 500 تن است.

اسکندری با اشاره به اینکه در سلماس واحد تولیدی قطعات بتنی افتتاح می شود بیان کرد: علاوه بر آن، کشتارگاه مرغ سلماس نیز که از سال 90 تعطیل بود امسال با سرمایه 30 میلیارد ریالی و اشتغال 50 نفر در این ایام افتتاح می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.