محمد صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: فروش فرآورده های نفتی در مرزهای تمرچین و کیله با هدف جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی و با بکارگیری سیستم های نرم افزاری جدید تحت کنترل و نظارت بازرسان اعزامی انجام گرفته است.
وی افزود: در این مدت بیش از هشت میلیون لیتر فرآورده نفتگاز برای خودروهای سنگین و بیش از 169 هزار لیتر بنزین برای خودروهای سواری عبوری از بازارچه مرز تمرچین پیرانشهر به فروش رفته است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب با اشاره به میزان فروش فرآورده های نفتی در مرز کیله سردشت، اظهار کرد: مقدار 5.1 میلیون لیتر نفتگاز نیز در مرز کلیه سردشت با نرخ تعادلی به فروش رفته که از بابت این فروش، مبلغ 108 مییارد ریال درآمد برای دولت محقق شده است.
صادقی با بیان مزایای فروش فرآورده های نفتی در جایگاه های مرزی، بیان کرد: استانداردسازی باک خودروها و حذف باک اضافی از سوی رانندگان خودروهای سنگین عبوری از مرز، کاهش قاچاق فرآورده های نفتی در مناطق مرزی و جلوگیری از آلودگی های محیط زیست از جمله مزایای این طرح است.
وی به بازگشایی مجدد مرز تمرچین در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با آغاز صادرات کالا از این مرز به شمال عراق، روند رو به رشد فروش فرآورده های نفتی در این مرز از سر رفته می شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب افزود: فروش سوخت در مناطق مرزی یکی از راهکارهای موثری است که می تواند بر روند کاهش قاچاق فرآورده های نفتی نفتگاز با توجه به اختلاف قیمت آن در کشور همسایه، تاثیر بسزایی داشته است.
شرکتپخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب 2 شهر استان کردستان شامل بانه و سقز و هشت شهر جنوب آذربایجان غربی شامل بوکان، مهاباد، نقده، پیرانشهر، سردشت، میاندوآب، شاهیندژ و تکاب را زیر پوشش دارد و صادرات نفتگاز به شمال عراق نیز بر عهده این شرکت است.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
9871/3093/3072
**خبرنگار: زین العابدین شیخی ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.