به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در جلسه شورای ورزش این استان افزود: اگر بخش ورزش در حد لازم توسعه یابد، دیگر نیازی به توسعه بیمارستان ها نخواهد بود.
وی ادامه داد: ارتقای سلامت جامعه و توسعه ورزش همگانی باید با جدیت پیگیری شود و تمامی ادارات ورزش و جوانان شهرستانی نیز موظف هستند تا در این راه همیار و همراه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی باشند.
وی با اشاره به اینکه استعدادهای ورزشی خوبی در استان وجود دارد، گفت: فرهنگ ورزش به خوبی در جامعه نهادینه شده است و اگر برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد، می توان در دنیا حرفی برای گفتن داشت.
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش نقش اساسی را در ترویج روحیه ورزش در جامعه و استعدادیابی در بین دانش آموزان دارند و باید در این مسیر بیشتر تلاش کنند.
شهریاری با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته از ورزش به عنوان یک صنعت درآمدزا بهره برداری می شود، بیان کرد: باید بتوان از راه و روش مناسب، درآمدزایی را در این صنعت آغاز و با این کار زیرساخت های لازم را برای جوانان فراهم کرد.
وی افزود: اگر زیرساخت های ورزشی در جامعه فراهم نشوند، جوان علاقه مند به ورزش دل سرد می شوند و حس شادی و چابکی از جامعه و جوانان دور می شود.
وی با اشاره به واگذاری خانه جوان ارومیه به اداره کل ورزش و جوانان، گفت: این نهاد برای مدت محدودی به طور آزمایشی به اداره کل ورزش و جوانان واگذار می شود تا از این طریق مشکلات ورزش های همگانی، معلولان و در حالت کلی نیاز ورزشی جامعه فراهم شود و اگر این طرح موفق باشد برای آن تصمیم های جدی اتخاذ می شود.
** فعالیت 82 هزار ورزشکار سازمان یافته در آذربایجان غربی
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز گفت: 82 هزار و 34 ورزشکار در رشته های مختلفی ورزشی این استان فعالیت می کنند که از این تعداد 24 هزار و 51 ورزشکار بانو و 57 هزار و 983 ورزشکار آقا هستند.
عبدالله چمن گلی با اشاره به فعالیت 49 هیات ورزشی در استان، ادامه داد: 654 هیات ورزشی شهرستانی زیر نظر هیات های استانی فعالیت می کنند که در ارزیابی سالانه حدود 29 هیات ورزشی استان از جمله کاراته، بوکس، اسکیت، والیبال، شمشیربازی و وزنه برداری رتبه های اول تا دهم کشوری را به خود اختصاص دادند.
وی اظهار کرد: مکان های ورزشی مناسبی برای ورزشکاران در آذربایجان غربی اختصاص داده شده است به طوری که 641 مکان ورزشی و 596 باشگاه ورزشی در سطح استان مشغول ارائه خدمت است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی بیان کرد: در راستای حمایت از ورزش استان و ترویج روحیه ورزشکاری در بین ورزشکاران توانسته ایم 830 همایش و جشنواره را در سال جاری برگزار کنیم و تاکنون نیز مسابقات بین المللی و اردوهای تیم ملی کاراته، اسکواش، دوومیدانی، هاکی و ژیمناستیک را در استان برگزار کرده ایم.
شهلا تاجفر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: باید به بخش بانوان در زمینه ورزش توجه جدی شود زیرا بانوان برخی محدودیت هایی را در این امر دارند و همانند آقایان نمی توانند به راحتی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
به گزارش ایرنا در دولت تدبیر و امید بهبود شاخص های اقتصادی، بهداشتی و درمانی، زیربنایی و مسکن و ورزش به ترتیب برای نواحی محروم، نیمه توسعه یافته و توسعه یافته در دستور کار قرار گرفته است.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.