رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان خوی گفت : بخاطر بحران کم آبی ۱۸ روستای شهرستان بصورت سیار آبرسانی می شوند .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  سلطانی در جلسه بررسی بحران کمبود آب شهرستان اظهار کرد : بخاطر بحران کم آبی درخوی ۱۸ روستای شهرستان بصورت سیار آبرسانی می شوند .
وی بابیان اینکه متاسفانه اصلاح الگوی مصرف در جامعه اتفاق نیافتاده است تصریح کرد : مدیریت مصرف آب در جامعه رعایت نمی شود و بشدت نیازمند تغییر الگوی مصرف آب و فرهنگ سازی در این زمینه هستیم .
اصغرنژاد معاون اداره آب و فاضلاب شهری خوی نیز در این جلسه با اشاره به تامین آب شرب شهری از ۲۸ حلقه چاه اظهار کرد : قبل از سال ۸۵ عمق چاه های تامین آب شرب خوی کمتر از ۱۰۰ متر بود که با تشدید بحران کم آبی در منطقه در حال حاضر عمق این چاه ها به بیش از ۱۵۰ متر می رسد .
وی با اشاره به پروژه انتقال آب شرب خوی از سد آغ چای تصریح کرد : اعتبار لازم برای انتقال آب این سد به خوی ۴۰۰ میلیارد تومان است که متاسفانه اعتبار تخصیص یافته یک و نیم میلیارد تومان است .
احمد وفایی رییس جمعیت حقابه های شهرستان خوی نیز در این جلسه اظهار کرد : در حال حاضر بحران آب در شهرستان خوی به حالت اورژانسی و خط قرمز رسیده است و مسئولین بایستی برای حل مشکل و بحران پیش آمده اقدام فوری کنند .
وی وجود رودخانه های الند و قطور را برای شهرستان خوی حیاتی عنوان کرد و گفت : ضروری است مسئولین برای استفاده بهینه از این رودخانه های جاری تصمیمات تخصصی و قابل اجرا بگیرند .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.