حجت الاسلام اسلام دولتی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا، افزود: احداث مسجد خاتم الانبیا و توسعه مسجد مبارکه جامع سلماس با مشارکت خیرین این شهرستان از جمله اقدماتی است که در طول سالجاری محقق شده است.
وی افزود: این دو طرح در زیربنای یک هزار متر مربع و با هزینه بالغ بر ١٠ میلیارد ریال با مشارکت خیرین وشهرداری سلماس انجام گرفته است.
وی با تقدیر از مشارکت خیرین در این امر خداپسندانه و معنوی، گفت: امسال مسجد روستای یوشانلو، چیچک، ریک آباد در بخش مرکزی و مسجد روستاهای جنگه سر، دوستان، کاپیک، آغ برزه و هبلران در بخش کوهسار با هزینه بالغ بر ٤٠میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی تاکید کرد: با احداث مساجد و ارتقای جایگاه آن در بین مردم و به ویژه جوانان می توان زمینه مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و مسلمانان را فراهم کرد.
به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس از ابتدای امسال ٨ موقوفه جدید به ارزش نزدیک ٣٠میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است .
وی اضافه کرد: این موقوفات که شامل زمین زراعی، واحد خدماتی و منزل مسکونی است، برای برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، ترویج فرهنگ قرآنی، کمک به فقرا و دیگر نیازها بر اساس نیت واقفان وقف شده اند.
وی با اشاره به افزایش روز افزون تعداد موقوفه ها در سلماس، اظهار کرد: علت این امر جلب و ایجاد اعتماد در شهروندان سلماسی است که توسط عملکرد مطلوب اداره اوقاف در زمینه اداره موقوفه ها مطابق نظر واقفان انجام شده است.
به گزارش ایرنا با اضافه شدن این تعداد موقوفه، اکنون در این شهرستان ٢٧٨موقوفه و ١٣ موقوفه غیر متصرفی با دو هزار و٣٩٦ رقبه تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه سلماس وجود دارد.
شهرستان سلماس با ٢٠٠هزار نفر جمعیت درفاصله ٨٥ کیلومتری شمال ارومیه ،مرکز آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/3214/3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** تنظیم کننده: شاهین سپهراد **انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.