امام جمعه شاهین دژگفت:بین دانش آموخته های دانشگاهی و اشتغال تعادل وجود ندارد.

حجت الاسلام حسین فصیح نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: متاسفانه امروزه بیکاری به یک بحران جدی در جامعه تبدیل شده و بین دانش آموخته های دانشگاهی و اشتغال تعامل خوبی وجود ندارد.

حجت الاسلام فصیح نیا با اشاره به اینکه بیشتر آسیب های اجتماعی تحت تاثیر بیکاری است اظهارکرد: امروزه معضل بیکاری سر منشا بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله طلاق،عدم گرایش به ازدواج ،ناهنجاری های اجتماعی و فساد شده است.

امام جمعه شاهین دژ درباره اقدامات مسئولین در کاهش معضل بیکاری افزود: مسئولین اقداماتی در این زمینه انجام داده اند ولی این اقدامات کافی نیست و باید برای ریشه کنی و کاهش بیکاری یک برنامه کارشناسی و مدیریت شده ارائه دهند.

وی ادامه داد:شغل فقط در کار اداری خلاصه نمی شود و دولت باید با دادن وام های با سود کم کارگاه ها،دامداری ها،مراکز کشاورزی و شغل های آزاد را رونق دهد.

حجت الاسلام فصیح نیا تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی باید در تلاش باشد که دادن وام های کم بهره به افراد تحت پوشش از طریق خود کفا کردن افراد را از چتر حمایتی خود خارج کند.

وی در ادامه به وضعیت فعالیت های فرهنگی ، دینی و قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: وضعیت این بخش چندان راضی کننده نیست چون اگر احکام دینی و معارف قرآنی در جامعه پیاده شود تمام مشکلات جامعه بخصوص مشکلات اقتصادی و مالی کشور حل خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.