رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: شهرستان مهاباد با اسکن و ویرایش ۱۱۲ هزار و ۲۸۲ برگ موقوفه، رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی سیدحسین مقتدر با اشاره به اینکه در روزهای گذشته، شهرستان مهاباد رتبه نخست کشوری در اسکن تصاویر موقوفات را کسب کرده است اظهار کرد: این اداره موفق به اسکن و ویرایش ۱۱۲ هزار و ۲۸۲ برگ در عرض دو و نیم ماه شد.

وی تصریح کرد: ویرایش تصاویر موقوفات شامل قبض اجاره، قرارداد اجاره، بودجه، مفاصای حساب و مکاتبه با ادارات مختلف بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد از ثبت ۱۷ وقف طی سال جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: در این رابطه 7 وقف منفعتی و ۱۰ وقف انتفاعی به ثبت رسیده که نیت آنان کمک به هزینه‌های درمانی نیازمندان، کمک به ایتام، دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، چاپ قرآن، بیماران صعب‌العلاج، کمک به معلولان و بیوه‌زنان، کمک به دختران بدسرپرست و نیز کمک به احداث خانه عالم و مسجد در این شهرستان بوده است.

وی بیان کرد: ارزش ریالی این ۱۷ موقوفه، بیش از 2 میلیارد ریال بوده است و از سوی دیگر امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی وصول درآمد موقوفات این شهرستان نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

مقتدر با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: امسال سهمیه این شهرستان در طرح تربیت حافظان قرآن یک هزار و ۱۱۸۰ نفر بوده اما یک هزار و ۱۹۲ نفر در این طرح شرکت کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.