به گزارش ایرنا ایرج ثقفی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های در دست اجرای بهداشت و درمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درمانگاه تخصصی تکاب با 820 مترمربع زیربنا در 2 طبقه در مدت هشت ماه کاری ساخته شده است.
وی با بیان اینکه ساخت این درمانگاه از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان تکاب است، اظهار کرد: برای ساخت این درمانگاه 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح تحول سلامت هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت این درمانگاه به پایان رسیده و آماده بهره برداری است، گفت: بیش از 600 میلیون ریال اعتبار نیز برای تجهیز امکانات این درمانگاه تامین شده است و این مرکز به زودی به بهره برداری می رسد.
فرماندار تکاب همچنین در خصوص طرح های عمرانی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، اضافه کرد: اکنون 2 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان از جمله مرکز بهداشت شهری و روستایی و پایگاه سلامت شهری تکاب در حال اجراست.
ثقفی ادامه داد: مرکز بهداشت شهری و روستایی با یکهزار و 100 مترمربع زیربنا و پایگاه بهداشتی جامع سلامت شهری محله شریف آباد تکاب با 300 مترمربع زیربنا در حال ساخت بوده و به ترتیب دارای 50 و 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی گفت: برای ساخت این طرح های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان تکاب نیز 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: زمین مورد نیاز برای ساخت مرکز جامع سلامت روستای زرشوران در بخش تخت سلیمان تکاب به مساحت 800 مترمربع تامین شده و عملیات اجرایی ساخت این مرکز نیز به زودی آغاز می شود.
وی همچنین تسریع در اجرای طرح های عمرانی حوزه بهداشت و درمان تکاب را خواستار شد.
شهرستان تکاب دارای سه مرکز بهداشت شهری، پنج مرکز بهداشت روستایی و 50 خانه بهداشت روستایی است.
به گزارش ایرنا، همچنین امروز/پنجشنبه/ نخستین مرکز خدمات پرستاری تکاب با مشارکت بخش خصوصی با حضور فرماندار به بهره برداری رسید.
با آغاز به کار این مرکز شبانه روزی، زمینه اشتغال برای پنج نفر از جمله یک پزشک، 2 پرستار و 2 نیروی فنی فراهم شده است.
در این مرکز علاوه بر کاهش هزینه های درمان بیماران، خدمات درمانی مناسب با دسترسی آسان توسط تیم پزشکی مجرب در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تکاب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اکنون 98 درصد جمعیت تکاب دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.
علی سعیدی افزود: 100 درصد جمعیت روستایی و 60 درصد جمعیت شهری تکاب از خدمات الکترونیکی سلامت بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای بیش از 75 هزار نفر از جمعیت تکاب پرونده الکترونیکی خدمات سلامت تشکیل شده است.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072
** خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.