مهدی سرخوش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جهت صیانت از کاربری و یکپارچگی اراضی زراعی و باغی در سلماس و نقده، اکیپ های جدید گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در قالب سامانه 131 آغاز به کار کرد.
وی بیان کرد: تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بی‌رویه، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی است که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است.
سرخوش نظارت بر اراضی واگذار شده، حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز را از اهداف افزایش گشت های ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی اعلام کرد.
وی بیان کرد: مستندسازی مستمر گزارش‌ها و فعالیت‌ها از سوی تمامی حلقه‌های زنجیره حفاظت اراضی کشاورزی از مرحله دریافت گزارش از سوی اپراتور سامانه 131 تا اقدام نیروهای گشت حفاظت اراضی، نقش مهمی در دقت عمل و انجام موثر و قانونی وظایف ایفا می‌کند.
به گزارش ایرنا، سامانه 131 از سال 1394 شمسی در آذربایجان غربی راه اندازی شده و علاوه بر این استان تا کنون در 26 استان کشور این سامانه فعال شده است.
آذربایجان غربی بر اساس گفته مسئولین جهاد کشاورزی از لحاظ مجهز بودن به سیستم و امکانات مورد نیاز این سامانه در بین استان های کشور در رتبه هفتم قرار دارد.
7125/3214/3072
**خبر: طاهره نوید آرین **تنظیم کننده: شاهین سپهراد **انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.