دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) برضرورت رواج فرهنگ تعامل و مجادله صحیح تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام محمدحسن اختری در نخستین نشست علمی تخصصی تعایش و گفت و گو که در دانشگاه ارومیه برگزار شد افزود: برای مقابله باخشونت باید جلو خشونت گری وافراطی گری ایستادگی کرده و فرهنگ تعامل و مجادله صحیح را در جامعه رواج دهیم.

وی اظهار کرد:یکی از مسایل عمده جهان امروز تعایش وهمزیستی مسالمت آمیز ومسئله مبارزه با خشونت وافراط گرایی ومهمتراز همه ایجاد جهانی عاری از خشونت است و همه ادیان در مسئله فرهنگ ارتباط  نقطه اشتراک دارند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به دین برتر نزد خدا اشاره کرد و افزود: دینی که خدا برای انسان انتخاب کرده اسلام است اسلامی که به معنای تسالم و پذیرش و همگرایی است.

وی تصریح کرد: تریبون آزاد به معنای منطقی صحبت کردن واجازه دادن به طرف مقابل برای جواب دادن بوده و امروزه نماد گفت و گو اسلامی وتربیون ازاد رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام اختری به مسئله مبارزه با خشونت و افراط گرایی اشاره کرد و گفت:امروزه امریکا و آل سعود پرچم دار خشونت و جنایت در دنیا هستند و بیش از ۶۰ سال است با حمایت از رژیم صهیونیست سعی در ایجاد خشونت،تغییر قبله اول مسلمانان واشغال آثار مسیحیت و اسلام هستند.

حجت الاسلام سید ابولحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم نیزدر این مراسم افزود: آذربایجان غربی به دلیل  تنوع قومیتی ووجود اقوام و مذاهب مختلف اعم از شیعه ،سنی و مسیحی وزندگی در کنارهم نماداتحاد و همبستگی قومی و ادیان بوده و درواقع لبنان ایران است.

وی به احترام و تعامل قرآنی اشاره کرد و گفت:ما هنوز با جامعه ای که قرآن برآن تاکید کرده فاصله داریم، چنانچه احترام و گفت و گو بادیگران را که درقرآن آمده را اجراکنیم اثرات مثبت در جامعه نمود یافته وخیلی ازمشکلات ماحل خواهد شد.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه شیعه وسنی اهلی یک خانواده هستند وبحث شیعه و سنی دیگر مطرح نیست تصریح کرد: دنیای معاصر به سوی گفت وگوی اسلام و ادیان سوق پیدا کرده که راه قرآنی است.

وی ادامه داد: تکلیف ماایجاد تعایش و گفت و گو درجامعه است و هیچ یک از اقلیت ها وادیان از تعایش نترسند چون بشر امروز راهی جز این ندارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.