'ناصر حضرتی پر' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: 21 هزار و 30 میلیارد ریال از این میزان مربوط به بودجه هزینه ای و 12 هزار و 480 میلیارد ریال مربوط به بودجه عمرانی است.
وی اضافه کرد: همچنین برای سال آینده وصول 10 هزار و 890 میلیارد ریال درآمد در آذربایجان غربی پیش بینی شده است که از این میزان 10 هزار و 600 میلیارد ریال به درآمد استانی اختصاص دارد.
وی اظهار کرد: 85 درصد درآمدهای استانی آذربایجان غربی در پیش بینی لایحه بودجه را مالیات مستقیم و غیرمستقیم به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی بیان کرد: درآمد سرانه استان در لایحه بودجه سال آینده سه میلیون 250 هزار ریال پیش بینی شده است که در این خصوص آذربایجان غربی در رتبه 26 کشوری قرار دارد.
حضرتی ادامه داد: بیشترین میزان درآمد سرانه در سال آینده مربوط به استان تهران با 36 میلیون ریال و متوسط کشوری این درآمد نیز 11 میلیون و 860 هزار ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به نگاه مناسب دولت یازدهم و دوازدهم به استان های محروم به ویژه آذربایجان غربی در اختصاص بودجه های عمرانی و هزینه ای، گفت: این استان رتبه ششم بین استان های کشور را در خصوص اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در سال آینده دارد و سهم ما از کل اعتبارات عمرانی استان های کشور 4.43 درصد است.
وی از افزایش سهم آذربایجان غربی از اعتبارات مربوط به سه درصد نفت و گاز در سال آینده خبر داد و افزود: در حالی که امسال این اعتبار برای استان یکهزار و 990 میلیارد ریال است، در سال آینده به 2 هزار و 740 میلیارد ریال می رسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده شاهد رشد اعتبارات مربوط به بهبود شاخص ها موسوم به استفاده متوازن برای این استان هستیم به طوری که از پنج هزار و 190 میلیارد ریال ابلاغی امسال به پنج هزار و 520 میلیارد ریال در سال آینده رسیده است.
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال آینده کل کشور اوایل این هفته توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مجلس تقدیم شد تا در هفته های آینده در مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شود.
بودجه سال آینده کل کشور یک میلیون و 194 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که از این میزان 368 هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی دولت اختصاص دارد.
از این میزان نیز 75 درصد شامل بودجه هزینه ای و 16 درصد که حدود 60 هزار میلیارد ریال را شامل می شود، به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای موسوم به اعتبارات عمرانی اختصاص داده شده است.
2093/3072 ** خبر: صابر چهرقانی ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.