عیسی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 54 هزار و822 نفر از این تعداد که بدون مشکل بودند، به مدارس عادی معرفی شدند و بقیه نوآموزان نیز جهت ارزیابی های بیشتر به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.
وی با بیان اینکه 12 هزار پیش دبستانی نیز مورد سنجش قرار گرفتند، اظهار کرد: همزمان با ارزیابی شاخصه های سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان، در هشت شهر این استان نیز نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی ارزیابی شدند.
محمدی اظهار کرد: 25 پایگاه نوآموزان دبستانی در استان فعال بوده و هزینه سنجش 200 هزار ریال به ازای هر فرد است.
وی گفت: 36 پایگاه در سطح استان به ارائه خدمات به خانواده ها اقدام می کنند که 6 پایگاه از انها در ارومیه بقیه در شهرستان ها مستقر است.
محمدی اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان حدود 300 نفر عوامل اجرایی به کار گرفته شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی بیان کرد: کودکان پیش دبستانی هم در 10 پایگاه این طرح مورد ارزیابی شاخصه های سلامت قرار داده شدند.
وی بیان کرد: هزینه اجرای طرح به ازای هر نوآموز پیش دبستانی 140 هزار ریال بوده که در برخی مناطق روستایی و عشایری به صورت نیم بها و رایگان نیز انجام شد.
به گزارش ایرنا در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، این کودکان از نظر شاخصه های مختلف ارزیابی می شوند.
سنجش شنوایی و بینایی و بررسی کارت واکسیناسیون، توده بدنی، نسبت قد به سن، سابقه بیماری ها و بهداشت پوست و مو از موارد مورد ارزیابی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.